hoeveel voeding

hoi allemaal
hoeveel flessen drinken jullie kleintjes eigenlijk jarne is morgen 7 weken en zit op 5 voedingen van soms 200 ik vind dit erg veel hij laat ook 4 uur tussen de voeding zitten krijg hem echt op om de 3 uur hoe doen jullie dit

liefs angela

hoe zwaar is jouw zoontje???
200ml staat gelijk aan 5 a 6 kilo (kijk maar op de verpakking van de voeding)

aleiyah is vrijdag 6 weken en krijgt 120ml elke 3 uur. totaal 6 flessen en nacht 100.
aleiyah is ruim 4 kilo.

vind 200ml per fles wel erg veel in 1 keer hoor.
heeft t cb tegen je gezegd dat je 5 flessen moet geven van 200ml?

liefs, do

jarne weegt bijna 5 kilo als hij minder krijgt blijft hij onrustig en huilerig eerder wakker maken zodat hij minder per fles drinkt lukt ook al niet en de fles verdunnen met 30 cc water meer dan komt hij eerder omdat hij dan al honerig is mss een groeispurtje wacht nog een weekje en dan ga ik toch maar voor hongerige baby halen denk ik want hij goeit ook bijna 100 gram per dag hoezo hollandse welvaart hij zit al ruim 2 kilo boven zijn geboorte gewicht hihi bedankt voor de reacties

aleiyah heeft ook voeding voor hongerige baby's.

als jarne aangeeft dat hij het opkan, zonder dat het er weer uitkomt, en dat hij het niet voor minder doet, heeft hij het gewoon nodig lijkt me zo.
zou idd even de voeding voor hongerige baby's proberen, misschien dat hij dan iets minder wilt omdat hij eerder vol zit (bij aleiyah merk ik eerlijk gezegd geen verschil hoor tussen de voeding voor hongerige baby's of de normale voeding maar wil niet weer overstappen omdat ik dan weer die darmpjes van slag maak)

liefs, do

Om de 4 uur is sowieso wel goed hoor. Lasse was gister een maand en toevallig vanmorgen bij CB geweest en hij is precies 5 kilo.
Hij krijgt 5 flessen van 165 en dat is prima zeiden ze.
Lasse slaapt 8 uur per nacht en verder krijgt hij ook om de 4 uur.

Voeding voor hongerige baby's is misschien wel wat...en als hij het nodig is, dan maakte ik me er niet druk om.

Liefs randy

mijn zoon krijgt 130 ml overdag en de vlees voor de nacht en in de nacht 10 ml meer. hij weegt inmiddels, nu dat hij 3 weken is, een kilootje of 5, hij heeft nog wel 6 flessen. Het CB gaf aan bij mij dat een baby per kilo lichaamsgewicht tussen de 150 en 180 ml voeding mag hebben. omdat onze knaap 9 pnd was gaat ze uit van 180 ml en mag hij nu dus 180 x 5 hebben. eens in de paar dagen heeft hij behoefte aan meer, zo om de 4/5 dagen en dan krijgt hij 10 per fles meer.
probeer de ochtend fles wel te minderen.

groetjes maaike

hoi ezelsbruggetje: 150ml per kilo per dag!
mijn meisie is 1maand en 3,8 kilo, zij moet dus ongeveer 550 per dag drinken, het maakt niet uit of ze dat in 6 of 10 beurten doet. Als zij goed groeit en dagelijk voldoende binnenkrijgt is het prima.
soms heeft ze een dagje amper 500 maar de dag erna weer rond de 600 dus dat trekt zich vanzelf recht.
@randy: lasse is met 1 maand 5 kilo???? jeetje wat een verschil met ons meisie, dat dat allemaal kan he

Hallo,

Onze Luuk is vandaag ook 7 weken en drinkt soms 6 soms 7 flessen van zo'n 110 cc.(200 klinkt dan erg veel ja) Maar Luuk weegt nog maar net boven de 4 kilo dus zitten we ruim boven wat hij moet hebben (150 ml per 1 kg) Luuk was klein bij de geboorte en 3 weken te vroeg. Jarne zal wel zwaarder zijn denk ik? Maar het is zoals je leest bij elk kindje weer anders. Spuugt Jarne het weer terug? Of heeft hij het ook echt nodig denk je? Om de 4 uur is prima hoor, wil je hem dan om de 3 uur hebben? Luuk laat er soms maar 2,5 uur en soms ook wel 5 uur tussen zitten. Ik laat het hem zelf wel bepalen, als ze honger hebben hoor je ze vanzelf. Succes ermee,

gr chris

Terug
Bovenaan