Hoeveel voedingen ? 3 maanden volledige BV?

Een vraagje, mijn zoontje begint meer door te slapen en soms betekent dit dat ik maar aan 6 voedingen per dag kom, het waren er altijd zeker 7 soms 8.
Het zal wel goed zijn, hij is nu 3 maanden en 2 dagen en aan de bovenkant draagt hij maatje 68 en zijn broekjes zijn 62. Weegt een dikke 7 kilo dus ik denk dat hij dit dan genoeg vindt.

Iemand dezelfde ervaring? Vindt het namelijk weinig, ja soms krijgt hij nog wel een slokje tussendoor als hij de slaap niet kan vatten, maar het wordt wel lekker makkelijk. Een voeding duurt gemiddeld 10-15 minuten dus dat is prima.

Grt
Debby Kruse mama van Fedde 06-11-06 en Seegert 14-08-04

Als je zoontje tevreden, vrolijk en alert is en goed plast en poept zou ik me geen zorgen maken hoor. Hij kan het qua gewicht ook makkelijk hebben lijkt me.

Ik geef ook borstvoeding op verzoek en zit al sinds m'n dochter ruim 4 weken oud was op 6 (soms 7) voedingen.
Mijn dochter is nu ruim 11 weken en sinds een week ofzo komt ze vaak nog maar voor 5 voedingen. Dat vind ik wel erg weinig, want ze is nog geen 4 kg!
Ze groeit ook niet zo hard (was laatst in 5 weken maar 265 gram gegroeid...), dus ik maak haar dan 's avonds laat nog maar een keertje wakker voor een 6e voeding.
Ze is verder een erg makkelijk kind: tevreden en vrolijk en huilt weinig. Ze slaapt ook nog best veel vind ik, dus ook daarbij verbruikt ze niet al te veel energie zou je denken. (ze is incl voeding 1 à 1,5 uur wakker en slaapt dan weer tot de volgende voeding, alleen bij de 1e en laatste voeding gaat ze meteen na de voeding weer naar bed). De nachten slaapt ze al door sinds ze 3,5 week oud was.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Mijn zoon is nu bijna 12 wk.
Ik geef ook 5 borstvoedingen sinds hij 10 wk is.
Het ritme is (ongeveer)  7.30 11.00 14.00 17.00 19.00 en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend.
Hij woog bij 10 wk 5,5 kilo en ik moest hem s avonds om 23.00 telkens wakker maken om te voeden. Volgens het CB hoefde ik hem niet meer wakker te maken. Dat ging metee prima, hij sliep door. Ook drinkt hij efficient 20 min per keer (soms langer/korter). Hij is vrolijk en alert, dus volgnes mij gaat het prima!

Alleen vandaag sloeg hij een voeding (van vermoeidheid over), ik kwam er maar tot 4. Kan dat? Of is er een minimum?

Wanneer verandert het aantal voedingen ongeveer weer? Of gaat hij steeds meer en efficienter per keer drinken?
En wanneer komen er langere pauzes tussen de voedingen?

hoi hoi
mijn zoontje is nu 11 wkn en krijgt al een poosje vier voedingen!
heb nagevraagt of dit goed is en of het niet te weinig is
maar zolang hij goed groeit en aankomt vrolijk is en goed poept en plast is het allemaal goed!!dus dan hoef je je geen zorgen te maken!!
ze geven het vanzelf wel aan als het te weinig is!
liefs leonie

Terug
Bovenaan