Hoeveel voedingen baby 4 maanden

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is ruim 4 maanden, ik geef borstvoeding en hij komt ongeveer om de 3,5-4 uur en slaapt heel de nacht door. Dus 7 uur eerste voeding, vaak dan rond 7 uur zijn 4e voeding en gaat dan rond 8/9 uur slapen tot de volgende ochtend.
Eerst kreeg hij toen gewoon 4 voedingen omdat ik niet beter wist en CB niks had gezegd maar toen ik het tegen iemand vertelde zei ze’ hij heeft echt nog wel 5 voedingen nodig op deze leeftijd’
Laatste tijd voed ik hem dus nog als ik naar bed gaat, wat ook prima gaat.
Maar is dit nodig?

als hij lekker door slaapt zou ik hem niet wakker maken voor een late voeding. hij meld zich wel als hij honger zou hebben.
om de 4u is netjes met 4 maanden. en doorslapen is dan een mega geluk :)
nu met 4 maanden mag je wat fruit erbij gaan geven. ik denk dat je gewoon goed zit hoor

Ik ben het zelf niet gewend van mijn kids want die kwamen toen nog wel ern keer of 8. Maar BV geef je in principe gewoon op verzoek dus zou me niet teveel zorgen maken. Het kan ook goed zijn dat je kindje ineens weer wat meer vraagt. 

Lekker op verzoek blijven geven!
Mn oudste sliep ook de klok rond met 14 weken op BV.. dus zat ook al snel op 4 voedingen... Hij was al groot voor zn leeftijd. Lekker zo doorgaan dus!

Iedere baby is anders. Als jou zoontje het goed doet op 4 voedingen, lekker zo doorgaan. Als hij honger heeft merk je dat snel genoeg.

Als je borstvoeding op verzoek geeft, je kindje genoeg natte luiers heeft en hij is alert als hij wakker is zit je helemaal goed. 
Toen mijn dochter die leeftijd had vroeg ze nog wat vaker om voeding (ik denk een keer of 8), maar het kan heel goed zijn dat ze over de hele dag evenveel dronk als jouw zoontje nu maar dat ze kleinere hoeveelheden dronk. 
Ze is nu bijna 7 maanden en krijgt dus ook al vaste voeding, wij zitten nu op nog zo'n 5x borstvoeding per dag. Maar tijdens de voedingen overdag drinkt ze veel korter. 
Dit kiddo's geven heel goed aan wat ze nodig hebben!

Ons meisje heeft ook nog maar 4 voedingen wel flesvoeding. Ze wil ook echt niet meer. Ze krijgt af en toe wat oefenhapjes. Van de week doperwtjes uit potje ipv vers normaal maak ik alles zelf vond ze zo lekker had ze wat meer gegeten maar meteen geklier savonds met de fles. Ik denk ze zal wel genoeg hebben dan

Terug
Bovenaan