hoeveel voedingen (borst) geeft iedereen p.d. aan pasgeborenen???


Hoi hoi,

ons kindje Amy is nu 5w6d oud. Per voeding geef ik haar 1 borst. Ik was benieuwd hoeveel voedingen iedereen hun kindje geeft met de borst. Ikzelf zit nu weer op 8 voedingen per 24uur, soms 6 ook wel. Nu hoorde ik dat dit best veel was. Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben.

Groetjes Cody
 
quote: Cody schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2005 17:56:48'));

Hoi hoi,

ons kindje Amy is nu 5w6d oud. Per voeding geef ik haar 1 borst. Ik was benieuwd hoeveel voedingen iedereen hun kindje geeft met de borst. Ikzelf zit nu weer op 8 voedingen per 24uur, soms 6 ook wel. Nu hoorde ik dat dit best veel was. Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben.

Groetjes Cody



Hoi,

Danique is nu al weer 9 maanden, maar de eerste 2 maand zat zij ook op 8 voedingen om de 3 uur. Ik gaf flesvoeding, omdat ze heel klein was (dik 2 kilo) moest ze strak om de 3 uur de eerste 2 maanden. Ze dronk niet aan de borst (2 slokken en dan sliep ze weer) dat was wel jammer.

Kijk naar je kindje wat wil zij, als het zo lekker loopt zou ik zo door gaan, of vraag even op je CB,

Maaike
 
Hoi Cody,

Ik heb Stan tot bijna 9 mnd borstvoeding gegeven.
De eerste maand kreeg hij ongeveer 8 voedingen per 24 uur. Na de leeftijd van 4 weken begon hij opeens de nachtvoeding over te slaan (laatste voeding rond 24uur en eerste weer rond 6.00 uur) en daardoor zat hij opeens op 7 voedingen. Ik voedde op verzoek maar hij hield zich toch wel aan een eigen schema. Op een gegeven moment ging er 4 uur tussen de voedingen zitten en daardoor verschoof het naar 7 voedingen per 24 uur. Dit heeft hij een tijdje lang vol gehouden. Ik merkte aan hem op een gegeven moment heel goed dat hij een voeding wilde laten vervallen. Hij kreeg bijvoorbeeld 's avonds voeding rond 18.00 uur en daarna tussen 21 en 22 uur. Maar op een gegeven moment moest hij zover hiervoor uit zijn slaap komen dat ik hem heb laten liggen en om 23uur de laatste voeding heb gegeven. Daarna sliep hij zoals hij gewend was de nacht door. Hierdoor merk je dat je kind de vervallen voeding niet echt meer nodig heeft. Maar het is veel op je gevoel doen. En dat is soms lastig als je daar een beetje onzeker over bent.
In het begin gaf ik idd ook één borst maar op een gegeven moment liet Stan merken dat hij daar niet voldoende aan had. Dus kreeg hij een "toetje" van de andere borst. Afhankelijk van hoeveel hij gedronken had van de tweede borst, gaf ik bij de daarop volgende voeding diezelfde borst om hem helemaal leeg te laten drinken en dan weer een toetje van de andere borst enzovoorts.
Zie ook bijvoorbeeld: www.borstvoeding.nl voor informatie
Veel succes en plezier!

Groetjes Marieke
(mv Stan geb.04-09-04)
 
Terug
Bovenaan