hoeveel voedingen en hoeveel uur ertussen

Hoi allemaal,

Vive is nu 3,5 week.
Ze woog bij haar geboorte 3580 gram en is afgevallen tot 3400 gram. Wat ze nu weegt weet ik nog niet a.s vrijdag moeten we naar het consultatiebureau.

Ze krijgt nu 6 flessen van 120cc + schepjes aangeboden die ze niet altijd opdrinkt. Er zit nog helemaal niets van een ritme in en eigenlijk voeden wij op verzoek maar probeer er minimaal 3 uur tussen te laten, meestal geven wij rond 10 of 11 uur de laatste en dan komt ze vaak s'nachts ook wel om de 3/4uur. er mag al 6 uur tussen zitten maar dat redt ze echt niet. Bij mijn zoontje gaven we hem bij de laatste altijd wat meer maar omdat Vive erg heeft gespuugt de eerste 2 weken zijn we daar een beetje huiverig voor...

Maar al met al doet ze het super goed en slaapt ze na haar voeding gelijk weer verder..Ik weet niet meer zo goed wanneer er bij mijn zoontje een beetje een ritme in kwam...meestal na een wwek of 6 toch?

hoe gaat dat bij jullie?

groetjes Marielle

Hi,

Het gekke is, dat ik het ook niet meer weet van onze oudste. Hoe snel vergeet je alles toch weer. Ik weet nog wel dat wij hem op een gegeven moment ook de laatste fles meer gaven, maar ook dat we hem de laatste fles eerder gaven! Klinkt raar, maar het werkte wel. Kinderen zijn anders vrij diep in slaap als ze later de fles krijgen en daar kunnen ze wakker van blijven of lichter van slapen, werd toen gezegd.

Op dit moment (onze Isa is ruim 2 weken) hebben wij een ritme van om de 3 uur en 's nachts om de 4/5 uur. Geen vaste tijden, het is maar net wanneer de 's morgens om de eerste fles komt en dan steeds drie uur verder. Omdat ze een nogal verstoord slaapritme heeft, kan het soms zijn dat ze de fles na 2 1/2 uur al krijgt.
Isa krijgt nu 7/8 voedingen per dag, totaal rond de 500-520 cc per dag. De hoeveelheid per keer wisselt nog sterk, maar vorige week om deze tijd zaten we nog op 11 voedingen, dus wij zijn al erg blij.

Gr. Tamara.

Hoi,
Lotte is nu bijna 7 weken en zit nu op 5 flessen van 150ml en 5 scheppen. Soms geef ik 180 en 6 scheppen, meestal de 1e en laatse fles. De laatste krijgt ze rond 21.30uur en dan slaapt ze door tot ongeveer 7uur.
er zit meestal 3,5 a 4uur tussen de flessen.

Groetjes sabine

Hoi,
Lotte is nu bijna 7 weken en zit nu op 5 flessen van 150ml en 5 scheppen. Soms geef ik 180 en 6 scheppen, meestal de 1e en laatse fles. De laatste krijgt ze rond 21.30uur en dan slaapt ze door tot ongeveer 7uur.
er zit meestal 3,5 a 4uur tussen de flessen.

Groetjes sabine

hoi,

Kyan is nu 2 weekjes en 1 dag, en hij krijgt 7 voedingen, 90 water en 3 schepjes....en dat drinkt hij niet altijd leeg!!!
Er zit max 4 uur tussen de voedningen, en s'nachts dus ook, hij begint een goed ritme te krijgen nu....

groetjes Sandra

hoi,

Xavi Jay is nu 5 weken en krijgt 5 a 6 voedingen van 120 water en 4 scheppen. Meestal komt hij om de 3 a 4 uur maar probeer wel telkens te rekken door met hem te knuffelen zodat het meer om de 4 uur wordt. Snachts komt hij meestal ook nog, hij heeft nu 2 keer doorgeslapen tot 7 uur. De laatste fles krijgt hij nu wanneer hij wakker wordt, Meesta zou hij hem rond 23.00 uur moeten hebben maar als hij dan lekker slaapt, laten wij hem slapen en dan komt ie vanzelf. Moet toch naar de 5 flessen ipv 6 toch?

Liefs Anouska

hoi,

Xavi Jay is nu 5 weken en krijgt 5 a 6 voedingen van 120 water en 4 scheppen. Meestal komt hij om de 3 a 4 uur maar probeer wel telkens te rekken door met hem te knuffelen zodat het meer om de 4 uur wordt. Snachts komt hij meestal ook nog, hij heeft nu 2 keer doorgeslapen tot 7 uur. De laatste fles krijgt hij nu wanneer hij wakker wordt, Meesta zou hij hem rond 23.00 uur moeten hebben maar als hij dan lekker slaapt, laten wij hem slapen en dan komt ie vanzelf. Moet toch naar de 5 flessen ipv 6 toch?

Liefs Anouska

Hoi
Ik geef Ali borstvoeding om 3 uur maar soms dan geef ik hem wanneer hij wil bij borst voeding heb je geen vaste tijden ik geef hem om 23 laatste voeding s'nachts word hij twee keer van zelf wakker .
Gr Huda

Terug
Bovenaan