hoeveel voedingen en hoeveelheid?

Hoi,

Ik heb meteen een vraagje.
Ik heb een zoontje van 4 weken bijna. Hij eet goed en spuugt echt sporadisch. Alleen ben ik benieuwd of hij wel genoeg krijgt!
Hij komt nog steeds 's nachts om eten. Dit is zijn schema ongeveer:

6.00 uur
9.30 uur
13.30 uur
17.00 uur
19.00 uur
23.00 uur
1.30 uur
dan slaapt hij door.

Hij krijgt telkens 90ml water en 3 schepjes nutrilon.
Hij zit dus nog op 7 voedingen.En volgens het boekje van het cb, moet hij rond max. 110ml zitten en 6-8 voedingen.   Met 1 maand zouden ze rond de 5 voedingen al moeten zitten????
Kan  ik niet om 23.00 uur wat meer geven zodat hij misschien wel doorslaapt.  

Hoe zien jullie schema's eruit??


Groetjes Vivian ( toch al moeder van 2 zoontjes hihi)
 
Eerst nog even van harte gefeliciteerd!!

Rond de leeftijd van 1 maand al op 5 voedingen??? Dat vind ik wel heel snel!
Ik gaf zelf borstvoeding, maar Stan kreeg met die leeftijd ook gewoon 7 voedingen hoor. Pas rond de leeftijd van 5 a 6 maanden zat hij op 5 voedingen.
Het valt nog wel mee met de tijden wanneer je de fles geeft. Je zou kunnen proberen om bij de voeding van 23 uur wat meer te geven en dan te kijken hoe laat je zoon/dochter wakker wordt.
Wij hadden het geluk dat Stan met ongeveer 4 weken opeens doorsliep. We hadden toen wel zoiets van mag dat al wel; hij is nog zo klein... Maar het was geen probleem.
Ga gewoon (cliché...) op je gevoel af, dat is vaak een goede raadgever.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Mijn advies: kijk naar je kindje, waar die zich het beste bij voelt. Die voedingen minderen gaat soms ook vanzelf hoor. Je gaat toch met 5 cc per week omhoog? En als je kindje eerder komt dan de aanbevolen 2-4 uur dan kan je altijd nog meer geven. Sommige kinderen eten liever wat vaker en dan ietsje minder per keer. Dus lekker zo doorgaan hoor.

Groetjes!!
 
Hoi Vivian,

Ik heb even nagekeken maar mijn zoontje kreeg met 4 weken 6 voedingen van 130cc omdat hij s'nachts al doorsliep.
Maar je moet niet kijken naar de leeftijd maar naar het gewicht ze mogen maximaal 150ml hebben per kilogram lichaamsgewicht. En als ze de 6kg zijn gepasseerd dan mogen ze maximaal 1 liter voeding hebben.
Hoop dat dit je vraag beantwoord!

groetjes bianca
 
met 6 weken moesten wij van het cb naar 5 voedingen. Dit verschilt erg per cb.
daarvoor was het 7 voedingen.
misschien heb je wat aan deze site: handig uitrekenen. Je moet wel weten wat je kindje ongeveer weegt.
http://www.dsv.nl/~miriam/hoeveel.htm
 
Terug
Bovenaan