Lieve mama,
Ik ben nu bijna 1 jaar mama van een lieve dochter, als ik 1 ding heb geleerd is het dat ze prima aangeeft wat ze zelf nodig hebben.
God wat heb ik me druk kunnen maken om haar voeding. Doe ik het wel goed en krijgt ze wel genoeg, met gevolg dat ze soms echt te vol zat.
Mijn dochter kreeg de eerste 3 maand borstvoeding, maar sliep met 6 weken al door.
Haar schema was als volgt geloof ik.
6 uur
9 uur
12 uur
15:00 uur
21:00 uur
00:00 uur.
Afhankelijk van hoelaat ze komt natuurlijk valt er wel mee te schuiven, ik pikte over het algemeen de ochtend tussen 6 en 7 wel. Liet in het begin er max 3 a 4 uur tussen, maar snel genoeg merk je dat de laatste er af kan.
Maak je geen zorgen of ze wel genoeg krijgt, als jij merkt dag ze 120 flesje nog niet op krijgt jammer dan. Ik had momenten dat ik dacht goh je zou wel wat meer lusten en dan maakte ik gewoon bij op te proberen.
Ik nou ja mijn man wees me erop, als jij een glas drinken pakt, sla je hem ook niet in 1x achterover. En dan zijn dit ook nog eens complete maaltijden voor zo'n guppie. Wij eten ook de ene keer meer dan de ander. Zolang je plas luiers houd, ze niet anders doet dan anders, kunnen ze prima wat hebben.