Hoeveel voedingen + inhoud

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn kindje van 3 weken met een gewicht van ongeveer 3700 gram krijgt momenteel 7 voedingen van 100 cc.</p><p> </p><p>op dit moment maak ik haar wakker iedere 3u voor voeding maar soms slaapt ze nog zo diep. Het consultatiebureau gaf aan dat ik mag proberen over te stappen op 6 voedingen van 110/115 cc, zodat ze om de 4u komt. Dit lukt nog niet zo goed omdat ons meisje soms doorslaapt en soms ook niet.</p><p>Wat is jullie schema bij deze leeftijd of wat adviseren jullie? </p>
 
Mijn advies is om je dochter te volgen. Dag en nachtritme heeft ze nog niet. Slaapt ze nog diep, laat haar dan nog eventjes slapen. Zolang ze maar wel rond de 2,5/3/3,5 uur haar voedingen krijgt. Zij geeft het aan.
Anders schrijf je in een schriftje hoeveel ze dagelijks drinkt, incl tijdstip van de voedingen? Dan heb je na een paar dagen meer overzicht? Bedoel het niet onaardig of betweterig ? 


Geniet van deze periode. Ze worden te snel groot ?
 
 
Hier ook een meisje van 3 weken. Wel een stevige tante van 4600 gram... ze krijgt 7 voedingen van 120cc. We volgen gewoon haar behoefte. De ene keer is dat  na 2,5 uur en de andere keer na 4 of zelfs 4,5u (in de nacht). Lekker je gevoel en je kindje volgen! Bij ons zei het cb ook dat we naar minder voedingen konden, maar ze heeft gewoon echt honger. Ze geeft t zelf goed aan dus ik maak haar niet wakker als ze lekker slaapt hoor.
 
Lieve mama,
Ik ben nu bijna 1 jaar mama van een lieve dochter, als ik 1 ding heb geleerd is het dat ze prima aangeeft wat ze zelf nodig hebben.
God wat heb ik me druk kunnen maken om haar voeding. Doe ik het wel goed en krijgt ze wel genoeg, met gevolg dat ze soms echt te vol zat.
Mijn dochter kreeg de eerste 3 maand borstvoeding, maar sliep met 6 weken al door. 
Haar schema was als volgt geloof ik.
6 uur 
9 uur
12 uur 
15:00 uur
21:00 uur
00:00 uur.
Afhankelijk van hoelaat ze komt natuurlijk valt er wel mee te schuiven, ik pikte over het algemeen de ochtend tussen 6 en 7 wel. Liet in het begin er max 3 a 4 uur tussen, maar snel genoeg merk je dat de laatste er af kan. 
Maak je geen zorgen of ze wel genoeg krijgt, als jij merkt dag ze 120 flesje nog niet op krijgt jammer dan. Ik had momenten dat ik dacht goh je zou wel wat meer lusten en dan maakte ik gewoon bij op te proberen. 
Ik nou ja mijn man wees me erop, als jij een glas drinken pakt, sla je hem ook niet in 1x achterover. En dan zijn dit ook nog eens complete maaltijden voor zo'n guppie. Wij eten ook de ene keer meer dan de ander. Zolang je plas luiers houd, ze niet anders doet dan anders, kunnen ze prima wat hebben.
 
Hi!
Onze baby is ook drie weken en weegt 3520.
Hij krijgt 7 voedingen per dag van 90 Cc. De eerste week hadden we wekkers staan   maar al snel deden we die weg en volgen we nu zijn ritme, zoveel beter! Hij komt tussen de 3 en 3,5 uur, s’nachts soms tussen de 3,5 en 5 uur.
Tussen en voeden door verschonen we zijn luier, zodat het eten kan zakken en hij weer klaar is voor de rest :)
 
 
 
Idd niet wakker maken! Ik voedde gewoon wanneer ze eraan toe was. Liet wel minimaal 2.5 uur tussen een voeding,maar als ze lekker sliep dan ook gerust 4 uur. Wakker maken voor een voeding heb ik echt nooit gedaan, alleen als er meer dan 4.5 uur tussen kwam te zitten...
Bied 90cc/3 schepjes aan, en als dat makkelijk op gaat dan gewoon 30cc/1 schepje extra! 
Of gewoon altijd 120cc/4 schepjes maken en dan zie je wel of ze het opdrinkt of niet.
Het veranderd nog zoveel de komende weken, een ritme hoeft nog lang niet. Volg je kindje en laat ze lekker slapen. Ze geeft zelf aan wanneer ze honger heeft en als ze groeit is het goed.
 
Idd niet wakker maken! Ik voedde gewoon wanneer ze eraan toe was. Liet wel minimaal 2.5 uur tussen een voeding,maar als ze lekker sliep dan ook gerust 4 uur. Wakker maken voor een voeding heb ik echt nooit gedaan, alleen als er meer dan 4.5 uur tussen kwam te zitten...
Bied 90cc/3 schepjes aan, en als dat makkelijk op gaat dan gewoon 30cc/1 schepje extra! 
Of gewoon altijd 120cc/4 schepjes maken en dan zie je wel of ze het opdrinkt of niet.
Het veranderd nog zoveel de komende weken, een ritme hoeft nog lang niet. Volg je kindje en laat ze lekker slapen. Ze geeft zelf aan wanneer ze honger heeft en als ze groeit is het goed.
 
Terug
Bovenaan