Hoeveel voedingen + laatste fles

<p>Hi! </p><p>Hoe oud zijn jullie kindjes en hoeveel voedingen krijgt hij of zij per dag? <br />mijn dochtertje is 19 weken en ik twijfel om de laatste fles weg te laten. Ik merk dat ik vaak om half 10 begin in te storten en mijn vriend ook. Het liefst gaan we dan slapen maar ons dochtertje krijgt vaak tussen 11 en 12 nog de laatste fles. Ze slaapt goed door tot een uur of 7/8 dus ben bang dat als ik die fles weglaat ze ineens s’nachts wakker wordt. Dit is natuurlijk een kwestie van proberen. Maar tevens lijken 4 voedingen mij heel weinig? <br />Ons ritme is nu als volgt:</p><p>08:00 180+6</p><p>12:00 180+6</p><p>16:00 180+6</p><p>18:00 oefenhapje groente</p><p>20:00 180+6</p><p>23:00/24:00 180+6 </p><p>Als ze om 07:00 wakker wordt krijgt ze alle flessen een uurtje eerder, op de laatste fles na (dit zodat er 4 uur tussen zit). Ze wordt niet wakker voor de fles maar drinkt hem 9vd10 keer vrijwel helemaal leeg. Wanneer zijn jullie gestopt met de laatste fles en hoe hebben jullie dit aangepakt?</p>

Hoi! Wij zijn vanaf 5,5 maand de avondfles gaan afbouwen, ik heb hier beschreven hoe we dat hebben aangepakt.
Wel zijn we al eerder de fles gaan vervroegen. Ik trok het ook niet meer tot 23:00 wakker te blijven en ging dan om 21:00 vast even slapen, maar dan om 23:00 wakker worden is echt hel ;) Dus uit eigen belang zijn we de fles gaan vervroegen.
Succes!

Ik moet altijd even rekenen als iemand de leeftijd in weken opschrijft ? Je kunt nu prima over naar 4 voedingen hoor! Hoe laat gaat ze naar bed?
Onze dochter is 7 maanden en krijgt 4 voedingen en daarnaast brood, fruit en groente 

@BenB hahaha snap ik! Ze is nu om precies te zijn 4 maanden en 2 weken. Ze gaat meestal rond half 9 naar bed. Als ze om 19:00 uur een flesje krijgt gaat ze om 8 uur naar bed.

Hoi, 
mijn baby is 13 weken en krijgt 4 voedingen. Ik heb nooit geloofd in wakker maken om te voeden of extra voeding geven zondag dat die het wil. Hij heeft vanaf het begin bepaald wat hij wil. Ik heb 1 x geprobeerd rond 10 de fles te geven maar dan moest ik hem wakker maken? vond ie niet leuk, zou ik ook niet leuk vinden. Is twee keer nog snachts gekomen en slaapt nu uuh tussen 18:30 en 20:30 en dan 11 uur achter elkaar. 

je baby geeft vanzelf aan wat die wil. Laat hem gewoon slapen en als die snachts komt ja so be it, overleef je wel en op een geven moment slaapt ie door. 

probeer het gewoon uit, voelt het niet fijn ga je terug naar het oude. 

succes! 

Je kan proberen eens die fles weg te laten.  Mocht dit niet gaan dan misschien de flessen allemaal wat vervroegen zodat dde laatste fles een stuk eerder word gegeven .
Dat je er eens 3 a 3.5 uur een keer tussen laat .
En zo bijvoorbeeld om 22:00 de laatste fles geeft ?

Ik zou die voeding gewoon weg laten.
Wij gaan ook altijd rond half 10 naar boven.
Al snel legde we ons mannetje gewoon om 1900u op bed en zagen wel hoelaat hij kwam... Hij sliep met 14 weken klokje rond van 7 tot 7...
Lekker voeden op verzoek, ze zal in bet begin misschien wel snachts komen maar dan heb je al heerlijk wat uurtjes geslapen, flesje geven en je slaapt zo weer door... Werkte voor ons beter dan iedere avond laat opblijven. (Ookal gaf ik Bv)

Bij mij is het op werkdagen het volgende:
6:30 fles 180+6
tussen 10-11 fles 150+5
tussen 14-15 fles 150+5
rond 18-19 fles 150+5
22:00 fles 180+6
Als ik vrij ben is het 7-11-15-19-22
Hij gaat na de fles van 19:00 uur slapen. Ik geef de fles ook soms wat eerder als ik merk dat hij echt moe is. Dan ligt hij om 19:00 uur in bed. Voor de fles van 22:00 uur maak ik hem wakker, maar die fles drinkt hij half slapend leeg. Hij is eind van de week 4 maanden. Dan ga ik beginnen met oefenhapjes. Als dat meer dan 1 hapje wordt dan ga ik er een fles afhalen en wordt het 4x 180+6. 

Terug
Bovenaan