Hoeveel voedingen met 6 weken?

Hallo

Vandaag bij het consultatiebureau vroegen ze mij of Loek op 6 boedingen zat. Het leek 'normaal' te zijn, 6 voedingen, volgens de manier warop ze het vroeg. Ik ben dit vergeten te checken, dus ik vraag me af of jullie (nog) weten op hoeveel voedingen jullie zaten met 6 weken.
Mijn zoontje is van slag door een dubbele liesbreuk. En wij ook... wij dachten dat hij huilde van de honger, dus ik heb 3 weken lang elke 2 uur ongeveer gevoed... Ik zat vaak op 9 voedingen, soms 8. Nu gelukkig 7 en daar ben ik al heel blij mee. Ik heb het gevoel dat ik zeeen van tijd heb!!! Maar is 6 dan normaal voor nu?

Hoi Woedel,

ik neem aan dat je bv geeft? Bent is morgen twaalf weken en krijgt 6, 7 of 8 voedingen per dag. Heeft een tijdje consequent op 7 gezeten maar nu soms ook wel weer eens acht. Ik maak me er niet zo druk om en voed hem gewoon als ik denk dat hij honger heeft. Nu moet ik zeggen dat hij ook regelmatig 'op mijn vraag' een voeding al wat eerder krijgt simpel weg omdat het anders niet te combineren valt met de schooltijden van de oudste.
Als jij je prettig voelt bij zeven, gewoon lekker blijven voeden het worden er vanzelf minder.

Judith

Hoi,

Christian mocht meteen bij de geboorte al op 6 voedingen (vanwege zijn aanzienlijke geboortegewicht), eventueel 7 als hij daarom vroeg. Dat deed hij zelden. Dus wij zitten vanaf het begin al op 6 voedingen en nu nog steeds. Theoretisch zou hij over mogen naar 5 voedingen, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren. Hij meldt zich echt 6 keer per dag, nou ja behalve de laatste voeding dan, maar die laten we zeker niet weg aangezien hij nu lekker doorslaapt tot 6:00 uur!!
Maar ik denk dat je gewoon je baby moet laten bepalen, echt rekken als-ie honger heeft is onbegonnen werk en levert alleen maar stress op. Bij Christian merk ik wel dat hij regelmatig 2 uur na een voeding begint te piepen, maar dat hij dan meestal wel afgeleid kan worden en het dan netjes 3 uur volhoudt.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6,5 weken)

Hoi,

Bij ons werd op het CB precies hetzelfde gezegd,nl. dat ik langzaam over mocht gaan naar de 6 voedingen. Senne meldde zich eerst precies om de 3 uur en volgens de arts mocht ik dan gerust een uurtje rekken. Ik heb dit eigenlijk niet echt gedaan, omdat ik geen zin heb in een uur hysterisch gehuil, maar ik heb haar wel laten slapen als ze doorsliep nadat de 3 uur om waren. En als ze gewoon rustig wakker was heb ik ook gewacht totdat ze zelf meldde. Als ze begon te jengelen of smakken, heb ik haar wel telkens gelijk gevoed. De tijd tussen de voedingen is zo steeds langer geworden en nu zitten we bijna altijd om de 4 uur. Helaas meldt ze zich 's nachts wel nog altijd, maar goed, dat nemen we voor lief.

Ik vind het zelf wel prettig hoe de overgang is verlopen, maar ik zou je kleintje absoluut niet dwingen om lang te wachten als er echt al tekenen van honger zijn.

Groetjes,
Dionne

Dag meiden

Bedankt voor jullie reactie.
Ik voed Loek ook al die tijd op verzoek. Vroeger voeden doe ik alleen als het nodig is, bv straks als we naar het ziekenhuis moeten. Rekken doe ik nooit! Hij heeft deze week trouwens al de hele week 7 voedingen ipv 8 en de nachtvoeding (pas geleden waren dat er nog 2) lijkt af en toe later te komen. Dan zit er ineens 4,5 of 5 uur tussen de voedingen ipv 3,5 of 4. Hat gaat de goede kant op!
Forceren wil ik niets. Hij heeft het al moeilijk genoeg met een (dubbele) liesbreuk en een geplande operatie. Ik heb 3 weken elke 2 uur gevoed omdat ik dacht dat hij huilde van de honger, dus die 7 voedingen is luxe en dat houd ik echt nog wel een tijdje vol. Overigens scheelt het al dat ik snachts soms ineens 3 uur achter elkaar kan slapen ipv 2.
En uiteraard heb ik het voor mijn lieve schat over!!!!!

hoi,

Mijn zoontje daniel voed ik ook wanneer hij er om vraagt. Hij is maandag a.s 6 weken en zit nu sinds 2 dagen op 6 flessen. ''s nachts 1 fles rond een uur of 2 - 3. Vooral op de ochtend fles kan hij zo 4-5 uur slapen. Nou ik ben er blij mee.

Groetjes

Terug
Bovenaan