Hoeveel voedingen per 24 uur

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hoi

tessa is bijna 4 maand en sinds 2 weken zijn we over gestapt op kunstvoeding. Volgens de verpakking moet ze genoeg binnen krijgen met 5 flessen van 165 t/m 200 ml. Dat geloof ik ook graag, maar maar een hele enkele keer drinkt ze 165, en de andere keren
minder. soms maar 100 ml. Hoeveel tijd hebben jullie tussen de voedingen, ze krijgt nog wel nachtvoeding.

Goede tips welkom, doorslapen lijkt me namelijk ook wel weer lekker.

Oja ze is 5,5 kilo en 58 cm, dus wel een lekker dikkertje.

groetjes grietje

Hoi,

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ruben is 3 en een halve maand en sinds een week ook ook op flesvoeding, similac.

Hij mag 5 keer 200 ml, hij is 7330 en 65 cm (echt groot dus!!) maar drinkt met veel moeite 150 ml. Nu ben ik door zijn laatste fles rijstebloem gaan doen omdat hij ook nog in de nacht komt maar dan drinkt hij nog minder..

Hij komt wel aan en hij is vrolijk. Ik heb me er ook druk om gemaakt maar ik heb nu zoiets van, hij doet het goed, hij komt ook niet eerder, dus hij zal er wel voldoende aan hebben.

Groetjes,
Annelieke

Hoi meiden,

We hebben met onze dochter (nu ruim 4 maanden) hetzelfde "probleem" gehad. Ze dronk de flessen ook helemaal niet leeg. Ik ben vervolgens de tijd gaan rekken tussen de flessen. Dus eigenlijk pas gaan geven als ze het zelf aangaf (honger!). Met het gevolg dat er 5 uur tussen kwam te zitten en ze naar 4 flessen neigde en de meeste flessen leeg dronk. Toch hebben we het zo gedaan dat ze vlak voor het slapen nog een beetje extra kreeg en sinds afgelopen week krijgt ze rijstebloem zowel 's ochtends als de laatste fles en ze krijgt bijvoeding (fruithapje, vanaf volgende week ook groentehapje).

haar schema is nu:

7.00 uur papfles (180 cc water+6 scheppen voeding en 3 schep rijstebloem): leeg!

10.30 uur fruithapje (oefenen).

12.30 uur fles (180 cc+6 schep): leeg!

17.00 uur fles (180 cc etc.): leeg!

19.30 uur fles (180 cc etc.): drinkt ze 3/4 leeg

22.00/22.30 uur ongeveer 100 cc papfles.

Ze slaapt vervolgens de hele nacht door!

Aankomend weekend beginnen we 's middags met het groentehapje (rond 16.00 uur).

Ze was 2 weken geleden bij het CB: 5350 gram en 59,5 cm.

Succes!

Groetjes,
Rosanne

Hoi dames,

Lars is gelukkig altijd een grote eter geweest (en nog steeds), dus hij dronk (bijna) altijd zijn flessen leeg. Blijkbaar had hij dat ook nodig, want hij zit met zijn groei op de +1 lijn en met zijn gewicht op de + 1/2 lijn. Hij mag dus nog best wat groeien in gewicht (en hij is al zo lekker mollig ).
Met 4 maanden zat Lars op het volgende schema:
1e, 2e en 3e voeding: 180 ml water + 6 schepjes Omneo
3e + 4e voeding: 210 ml water + 7 schepjes Omneo
(Rond 6 - 8 uur / 10.30 - 11 uur / 14 - 15 uur / 17 - 18 uur / 23 - 23.30 uur).
Wij voeden op verzoek, dus de tijden kunnen wat wisselen. Lars is een grote drinker, dus we doen vaak nog wat extra water in de fles.
Het beste advies: luister naar wat je dochter zelf wil. Tot op heden hebben wij het steeds goed aangevoeld, wanneer het voedingsschema toe was aan verandering.

Geniet van je wondertje!     Marijon

Terug
Bovenaan