Hoeveel voedingen?

<p>Hoi allemaal, ik heb een zoontje van 7,5 week en hij groeit enorm goed. Hij was 2 weken geleden al 5600 gram en nu ongeveer 6500 gram. Ik gaf eerst volledig borstvoeding, maar vanwege verminderde productie ben ik nu in de overgangsfase naar kunstvoeding. Hij krijgt nu dus nog 1-2 voedingen met afgekolfde moedermelk en de rest kunstvoeding. Maar als ik de verpakking lees, dan moet hij vanwege zijn gewicht al op 4 voedingen van 200cc op een dag zitten. Dat lijkt mij toch niet handig voor zo'n jonge baby? Ik heb al geprobeerd om minder per fles te geven en soms lukt dat, maar soms schreeuwt hij ook moord en brand en drinkt de hele fles leeg.<br />Meer moeders die hier tegenaan zijn gelopen? Of advies hebben voor mij? Ik ben bang dat hij anders te veel gaat krijgen en dat mag ook weer niet dacht ik?</p>

Qua flesvoeding kun je uitgaan van 150 ml per kilo per 24 uur. De hoeveelheid die je aangeeft zou dus mogen, maar 4 voedingen op een dag lijkt mij vrij weinig voor 7,5 week. Mijn zoontje is 22 weken en krijgt nog 5 flessen en toen hij 7,5 week was nog 6 flessen, maar ieder kindje is natuurlijk anders (of doe jij naast de flessen nog borstvoeding geven?). Mijn zoontje is vanaf dag 1 al heel hongerig geweest, dus wij zijn vrij snel gestart met nutrilon forte (voeding voor hongerige baby's) en dat werkt bij ons perfect. Inmiddels zit hij al lekker aan de hapjes, dus ik hoop wel de 5e fles binnenkort te kunnen gaan afbouwen. 

Mijn zoontje was 1,5 week geleden 5,9 kilo. Wij mochten toen van het bureau 1 fles eraf halen( van 5 naar 4) en de fles ophogen naar 210. Dit omdat wij hem altijd om 23.00 uur uit n diepe slaapmoesten halen voor zijn laatste fles. Ook s ochtends om maar goed uit te komen met de voedingen. Mijn zoontje was toen wel al 12 weken... Ik zou gewoon even het bureau bellen wat handig is. 

Terug
Bovenaan