Hoeveel voedingen?

<p>Hoi hoi</p><p>Even een vraagje: onze zoon is 4 weken oud. <br />Nu twijfel ik hoeveel voedingen hij moet krijgen. Gisteren hebben we het met 5 voedingen gedaan. (Hij haalt zijn hoeveelheid welke die moet halen aan de hand van zijn gewicht ruim). <br /></p><p>Gisteren waren de voedingen als volgt: </p><p>5:30: 100 cc </p><p>9:30: 100cc</p><p>12.30: 140cc</p><p>17:15 (tussendoor geslapen):130cc</p><p>20:30: 140cc. <br />Vanmorgen kwam hij pas weer zelf om 05.45. (Rond 22.30 gaan slapen)</p><p>Nu vraag ik me af of dit voor zo’n jong baby’tje wel kan? Hij komt in de nacht zelf al niet meer echt (vroeg in de ochtend dus) en overdag laten we er 3-4 uur tussen, met uitzondering dus 1x 5 uur als die geslapen heeft.  </p><p>Graag hoor ik van jullie. <br /><br /></p><p>Liefs Nien. </p><p> </p><p> </p>
 
Tja als je kindje het er goed op doet, is het prima..

Maar eerlijk gezegd zou ik wel max om de 4 uur voeden overdag. 5 voedingen is oké, maar niet super veel. Hier waren mn dochters allebei altijd wel hongerig en dronken overdag om de 3 uur, af en toe een uitschieter naar 4 uur. Ik had altijd wel 6 a 7 voedingen per dag en volgens mij is da t wel 'normaal'.

Maar je zal zien dat hij binnenkort waarschijnlijk alles weer omgooit en ineens elke 3 uur om een voeding vraagt én ineens in de nacht weer komt.. het veranderd nog 100x bij zo'n ukkie dus pin je niet teveel vast op hoe het nu is en hoe hij nu slaapt in de nacht!
 
Het ene kindje is het andere kindje niet, dus echt vergelijken is lastig! 
Het allerbelangrijkste is dat je kindje goed alert en actief blijft. Dus als hij om 17.30 wakker wordt, is hij dan goed alert? Zo niet, dan zou de glucosespiegel laag kunnen zijn en dat is niet gezond. Als je kindje alert is en helemaal zichzelf, dan is dit zijn patroon.
Vooral je kindje dus volgen en gewoon monitoren of zijn gedrag/activiteit/alertheid gezond blijft
 
Ja hier de eerste 2 maanden zelfs 8 voedingen per dag, ze kwamen stipt elke 3 uur, ook in de nacht.. dus dan kom je op 8 per 24 uur :)

Persoonlijk vind ik 5 voedingen ook echt weinig, maar nogmaals.. als je kindje gewoon aankomt en het er goed op doet, lijkt het me prima. Al kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met het CB hierover. Ik denk dat zij zullen zeggen dat overdag 4 uur ertussen wel de max is.

In de nacht lekker laten slapen, hij meldt zich wel als hij honger heeft. Wakker maken in de nacht heb ik nooit gedaan, zelfs niet in de kraamweek. Maarja, hier kwamen ze ddus gewoon elke 3 uur in de nacht, een keer 5 uur ertussen was al mega luxe..
 
Ja als ie het er goed op doet waarom niet? En idd aan de hand van gewicht en hoeveelheid cc het gewoon haalt. Ik ben alleen maar jaloers ? kan niet wachten tot we zover zijn.
 
Als hij genoeg binnen krijgt op basis van zijn gewicht en de uurtjes die hij wakker is, ook echt goed wakker is dan is het prima. Toen mijn dochter 4 weken was zat ik op 6 voedingen van 120ml dus dan kom je op ongeveer hetzelfde uit. Mijn dochter sliep en slaapt nog steeds veel maar drinkt ook heel goed en ze groeit lekker dus maak me er geen zorgen om.
 
Als ze goed groeien is er niks aan de hand. Beide kinderen van mij zaten al snel op 5 voedingen. Ik zou hem in de nacht ook niet meer wakker maken voor een voeding
 
Terug
Bovenaan