Hoeveel voedingen

Weet er iemand hoeveel voedingen een baby moet hebben? Onze dochter is een maand oud en soms heeft ze er 5 dan weer 6 en soms ook maar 4 per dag. Ik geef borstvoeding dus ik weet ook niet precies hoeveel ze binnen krijgt.
 
Baby's moeten tussen de 6 en 10 voedingen per dag hebben.

Ik persoolijk let niet zo op dit soort getallen. Ik vind het belangrijk dat Mika groeit en dat hij tevreden is en niet de hele dag honger heeft.

Dus groeit je dochter goed dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Wil je weten hoeveel voeding je hebt dan kan je een keer kolfen. Bij mij zat ook iedereen te zeuren over de voeding. Bleek dat ik voldoende had (bijna geen enkele vrouw heeft te weinig) en Mika groeit als kool.
 
Je baby geeft zelf aan hoeveel ze nodig heeft. Mijn dochter is nu bijna 6 weken en ik heb alleen de eerste 2 a 3 weken geprobeerd op schema te voeden (3 uur/4 uur ertussen). Nu voed ik wanneer ze honger heeft en daar komt vanzelf ritme in. Ik zit op 5 voedingen per dag. Soms drinkt ze beide borsten leeg, soms maar 1. Dat geeft ze ook zelf aan.
Succes ermee!
 
De arts op het consultatiebureau vertelde ons dat we het op minimaal 6 voedingen moeten houden. En 's nachts door laten slapen totdat ze zelf komt en overdag max 4-4,5 uur tussen de voedingen laten. Misschien moet je het bij het cb vragen?

Succes
 
als ze gewoon goed aankomt hoef je je nergens zorgen over te maken. Afkolven, bij mij kwam er weinig uit, minder dan als ik gewoon de borst gaf, en ja dat weet ik omdat hij in het ziekenhuis heeft gelegen en we zijn voeding in de gaten moesten houden, e.g. hoeveel hij binnen kreeg, dus we moesten hem wegen voor en na een voeding. Maak je maar geen zorgen als ze honger heeft dan merk je het vanzelf wel, het regelt zichzelf.

Zorg maar goed voor jezelf en rust af en toe wat uit (deed ik niet helaas).

Groetjes,
linda
 
Terug
Bovenaan