hoeveel voedingen

Hallo,

Ik geef mijn dochter van 4 maanden borstvoeding. Meestal krijgt ze 4 bv en een bordje kv met nutrix. ook krijgt ze een beetje gornte en fruit tussendoor. Nu krijg ik de laatste tijd het idee dat 5 voedingen voor haar eigenlijk niet meer echt nodig zijn. Op het Cb zeggen dat ze absoluut 5 voedingen moet hebben. Maar wat als ze niet meer wil? Ik krijg het er soms met pijn en moeite in! Hoeveel voedingen geven jullie je kindjes van 4 maanden? 4 of 5 voedingen? Ze is verder trouwens heel plezierig en wakker, ook als ze maar 4 voedingen heeft gehad.

groetjes Mariel
 
mijn dochtertje is nu ook vier maanden en krijgt vier voedingen. ik doe dit omdat ik anders s'avonds heel laat de laatste moet geven (ongeveer tien uur) en dan slaapt ze zo vast dat ze de fles niet helemaal leegdrinkt.ze kreeg altijd 170cc per fles maar nu 200cc. heb de laatste fles verdeeld over de flessen. dus geen probleem en ze komt nu om de vier uur echt veel regelmaat erin.
groetje en succes
ps; het is jullie kind dus jij bepaald wat het beste is het cb kent je kind niet en ieder kind is uniek dus succes
 
Hoi Mariel,
Mijn dochter is 5 maanden en ik zit met hetzelfde probleem. Niet van het cb, maar dat ik de voedingen er moeilijk inkrijg. Dus heb ik besloten om de groentehap nog maar te laten vallen totdat ze 6 maanden is. Ik vind de borstvoeding toch belangrijker dan de groente, dus voor mij was die keus niet moeilijk.
Succes ermee,
groetjes Esther
 
Als jouw dochtertje zich beter voelt met 4 voedingen, dan moet je dat gewoon doen hoor!!!!!!

Mijn kinderen kregen ook met 4 maanden 4 voedingen en zelfs nog geen fruit en groente tussendoor. Omdat het prematuurtjes waren moest ik daar nog mee wachten tot 6 mnd. Onze kinderen zitten qua groei en ontwikkeling prima op schema, dus ook met 4 flesjes. Wij kregen de 5e er ook niet meer in, dus hebben we die laten vallen, geen probleem hoor. Ze slapen zelfs al vanaf 5 mnd van 19.00 tot 07.00.

Ga gewoon op je gevoel af, dan is het goed.

Groetjes
 
Het kan zijn dat je dochter minder trek in borstvoeding heeft nu ze hapjes erbij krijgt. Ook al hebben die niet zo veel voedingswaarde, ze vullen toch haar maag en daardoor gaat ze om minder voeding vragen. Ik vind trouwens dat ze best veel eet hoor, de pap is toch ook een voeding (zo kom je toch op 5?). Ik denk zeker niet dat ze te kort komt hoor :)

Groetjes,
Pauline

 
Terug
Bovenaan