hoeveel voedingen?

Even een vraagje:
Jepser is nu bijna 4 weken oud en zijn voedingsschema ziet er als volgt uit :

1 ca. 3.00 uur 120 cc
2 ca. 7.00 uur 120 cc
3 ca. 10.00 uur 120 cc
4 ca. 13.00 uur 120 cc
5 ca. 16.00 uur 120 cc
6 ca. 19.00 uur 120 cc
7 ca. 22.30 uur 120 cc
Totaal: ca. 840 cc

Is dit een beetje een normaal schema ? Ik lees overal over slechts 5 of 6 voedingen terwijl Jesper er 7 krijgt. We hebben al geprobeerd bijvoorbeeld de voeding van 22.30 uur wat meer te geven, maar 120 cc is echt het maximum. Niet dat hij spuugt maar het kost zoveel moeite om hem wakker te houden, meer krijgen we er gewoon niet in. En hij komt best heel regelmatig, vaak na ongeveer 2 1/2 tot 3 uur. Zo af en toe moeten we hem na 3 1/2 tot 4 uur wakker maken voor de volgende voeding.

Ik zou graag lezen hoe jullie dat doen en of er tips zijn om een voeding minder te geven.

Liefs van Agnita, mama van Jesper
 
Hoi, als jullie je er allebei goed bij voelen is het helemaal goed. Ik verwacht nu mijn 4e en ken deze tijden nog uit mijn hoofd. Heb dit altijd zo gedaan, zelfs toen ik van het consultatie buro overmoest naar minder voedingen, dus om de 4 uur. Die tijden vond ik zelf niet handig. Als je om 10 uur geeft kan je daarna lekker weg en anders zit je om 11 uur. Net als smiddags. geef je om 1 uur, is het voor jezelf ook etenstijd en kan je daarna allebei lekker slapen en ( ook je evt andere kinderen) hoef je niet om 3 uur alweer wakker te zijn. Ik vind en vond dit zelf ideale tijden en ga dit nu weer zo doen want smiddags 3 uur gaat de school uit, dus wat is er beter dan dat ik dan om 4 uur kan geven. Later kan je gewoon 1 voeding wegdoen en bv fruit geven. mijn 3 kinderen deden het erg goed. geen gehuil, geen gezeur. doe lekker relaxed
 
onze zoon is ook 4 weken oud en heeft ook nog behoefte aan 7 voedingen. 's nachts laten we het aan hem zelf over wanneer hij wil en laat hij soms iets meer tijd ertussen zitten en overdag proberen we om de 4 uur te geven. Maar 's nachts red hij dat niet. Waardoor we de ene dag 6 en de andere 7 voedingen geven op een dag. Ach zolang hij maar niet over de liter heen gaat(schijnt slecht voor zijn nieren te zijn) vind ik het eigenlijk wel best. Hij doet het prima en het ene kind is het andere niet. Hij gaat vanzelf meer tijd ertussen laten. Maar het blijft allemaal erg moeilijk. Wat is goed???
 
Vier weken is nog erg jong hoor! Bij ons ging het er net zo aan toe. Het is nu nog even doorzetten, maar straks gaat ej kindje meer drinken (heeft het meer uithoudingsvermogen) en dat komt hij waarschijnlijk ook minder vaak. Hoe sterker ons zoontje wordt hoe langer hij s'nachts ook doorslaapt.
 
hoi!

Mijn dochter is nu 10 weken, en ze is pas sinds een halve week over van 7 naar 6,.. en soms 5 voedingen.
het aantal cc, is best veel.
mij werd geadviseerd, het lichaamsgewicht in kg, dus bijv. 4,5 * 150 ml en dat totaal gedeel door 7 voedingen, is het aantal cc wat er in het flesje moest.

maar 7 voedingen is dus nog heel normaal hoor!!

groetjes
Jeannette
 
Hoi,

Mijn dochter is ook bijna 4 weken, ik geef borstvoeding, maar ze meldt zich ook 7 keer per dag. Soms is het 6 keer, maar dat komt ze 's nachts twee keer. Volgens mij is dit niet teveel.

Groetjes Sonja
 
Terug
Bovenaan