hoeveel voedingen?

Hoi,.

Mijn zoontje van 4,5 week krijgt 5 voedingen per dag van 125cc.
snachts slaapt hij door.
Ik zie en hoor om mij heen, dat bijna alle kindertjes van deze leeftijd gem op een voeding of 7 zitten. Wat is "normaal"bij deze leeftijd?

Groetjes Marjon
 
Hoi

Het lijkt mij ook wat weinig. Volgens mij mag je pas later naar 5 voedingen toe. Ook mogen ze niet te lang achter elkaar slapen. Onze dochter van 3 maand mag nu maximaal 8,5 uur zonder voeding zeggen ze. Ikzou het consultatieburo even bellen. Ze moet in elk geval drinken: Haar gewicht keer 150:aantal voedingen.
Dus is ze 4,5 kilo dan is het 4,5 x 150:5= 135 ml per voeding. Het
 
hoi

Dit is prima hoor je kan je cc wel iets omhoog doen. mijn dochter dronk al met 2 weken 5 voedingen op een dag, en sliep s'nachts door.  En s,nachts doorslapen is prima als ie maar boven zijn geboorte gewicht is i.v.m bloedsuikerspiegel. Mijn dochter is nu 7 weken en krijgt 5 voedingen van 150cc.

En ik zou zegen laat hem gerust s'nacht doorslapen {is ook tegen mij gezecht op de cb}

luister naar je gevoel.
succes,
nadine
 
Ja, inderdaad. Mijn zoontje zat ook al met 2 1/2 week op 5 voedingen. Nu is ie 10 weken en zit al een week op 4 voedingen van 200cc. Hij weegt nu 4700 gram (was vrij licht bij de geboorte) en komt gemiddeld 200 gr. per week aan. Uitstekend zeiden ze en zeker geen probleem om minder voedingen te geven dan gemiddeld, zolang ze de hoeveelheid maar binnenkrijgen overdag. Bloedsuikerspiegel is inderdaad niet meer van belang als ze boven geboortegewicht zijn.  Onze Renzo  slaapt ook 's nacht door: van 19.30 tot 7.00.
Vanaf 2 weken sliep ie 's nachts al door. Vandaar ook zo vroeg naar 5 voedingen gegaan.
Lekker toch dat onze kindjes 's nachts doorslapen. Houden zo, zou ik zeggen!
Meid...je eigen gevoel volgen, dan is het goed.
Geniet van je schatje.

Groetjes Yvonne
 
hoi,

bedankt voor de reacties.
Ben nu bezig om mijn zoontje meer cc per fles te geven.
Wat ik ook leuk vindt om te horen is dat er meerdere moeders hetzelfde meemaken.
Doordat je altijd maar andere verhalen hoort, is het soms moeilijk je eigen gevoel te volgen, maar ik weet nu dat sommige dingen dus helemaal niet zo vreemd zijn.

Groetjes Marjon
 
Inderdaad je gevoel volgen.
Mijn 2e zoontje is nu inmiddels 10 weken en zit ook op de 5 voedingen van 200ml.
En ook hij slaapt door.
Je ziet vanzelf wel of hij genoeg krijgt en als je op de verpakking van de fles krijgt staat daar ook vaak een richtlijn op..
Succes
 
hoi,

ben vandaag op het cb geweest en daar zeiden ze dat 5 voedingen voldoende is.
Mijn zoontje krijgt nu 5 x 150cc.
Ik mocht alleen absoluut niet minder dan 5 voedingen geven.
Mijn zoontje valt namelijk onder de prematuren, is met 36 week geboren.
Hij woog bij zijn geboorte 2555gram, hij is nu 6week en weegt 3560gram.
Hij groeit dus voldoende op de 5 flessen van 150cc.

groetjes Marjon

 
Hai,

In het voedingsschema van het cb staat dat ze vanaf twee maanden al naar 5 voedingen mogen. Ze mag wel meer voeding per keer als ze daar behoefte aan heeft. Ze mag per fles tussen de 150 en 180 ml. Er staat wel in het boekje dat de tijd die tussen de voedingen inzit maximaal 8 a 10 uur mag duren, en dat is met 4 maanden, en bij 5 maanden staat 10 tot 12 uur. En wat mij altijd is gezegd op   het cb is, dat als een kind goed groeit het zelf aangeeft hoeveel voeding hij/zij tot zich wil nemen.
Bij borstvoeding weet je ook niet precies hoeveel een kind binnen krijgt, dus een kind is heel goed in staat het zelf aan te geven.
Heerlijk dat je kindje al vanaf zo jong doorslaapt, dat geeft alleen maar aan dat het een tevreden kindje is.
 
Terug
Bovenaan