hoeveel voedingen??

hoi. mijn zoontje nu 3,5 maand komt ng om de 3 uur voor zijn voeding.soms om de 4 uur maar meestal 3 uur ertussen. is dat niet erg want bij de meeste zie ik om de 4 uur staan. hij groeit wel goed en slaap 9 van de 10 x door snachts. dus snachts is niet zo een probleemmaar overdag wel. groetjes aadje

hangt ook een beetje af hoeveel krijgt hij per keer
en als je zelf langer ertussen wil hebben kun je per keer de hoeveelheid fv verhogen zodat de tijd iets opschuift
per dag mogen ze niet meer dan een liter
4800   6600 gram
ongeveer 5 x 140ml tot 200ml per dag
een beetje rekenen en je kunt een mooi schema maken
maar net wat ik al zei als je zo tevreden bent zou ik niks veranderen
vooral op je eigen gevoel afgaan
groetjes Elena

Hoi,

ik geef mijn zoontje (nu ruim zes maanden oud) ook nog volledige bv en hij komt nog steeds overdag (en vaak ook s'nachts) om de drie uur. Dat maakt helemaal niet uit. Je kan nooit teveel of te vaak bv geven. Het kan voor jou vervelend zijn dat het zo vaak is maar voor je kindje is het supergezond!!!

Groetjes van Marloes

mijn kleintje bijna 4 maanden komt ook om de 3 a 4 uur.
ze krijgt flesvoedingen   en slaap ook 's nachts door.
Ze hebben gewoon een bepaalde hoeveelheid nodig per dag en hun maaginhoud kan maar een bepaalde hoeveelheid aan.
dus opzich dat ze overdag dan vaker komen lijkt mij niet zo vreemd.
merel krijgt over de dag verspreid dus 5 voedingen en 's nachts niks.

Hallo,
Cas mijn zoon is nu 4 maanden en ik merkte dat hij ook sneller kwam voor zijn voedingen ben dus begonnen met fruit en groenten en hij doet het kei goed.
Ben ook naar 4 voedingen gegaan want voor de 23.00 uur fles moest ik hem wakker maken en dronk hij maar zo'n 120cc.
Hier is ons schema:

7.00/8.00       uur     180cc flesvoeding
10.30                   uur     fruithapje half potje
11.30/12.00 uur      180cc flesvoeding
15.30                   uur      180cc flesvoeding
17.30                   uur     groentenhapje half potje
19.00/20.00 uur      180cc flesvoeding+2 schep nutrix

Succes!
Groetjes Miranda

Misschien kleine geruststelling? Mijn zoontje heeft tot 6 maanden behoefte gehad aan voeding om de 3 uur, dus 5 x... (in tegenstelling tot alle adviezen, ), iedere poging om te rekken mislukte finaal!
En opeens van ene op andere dag konden we naar 4 voedingen...
Ze geven het zelf wel aan die kleintjes en je doet het echt niet snel 'fout', zeker niet met BV!
Succes!

Terug
Bovenaan