Hoeveel voedingen ?

Hoi mama's

Hoeveel voedingen geven jullie je kindje nog met 12 weken? Ikzelf ( mijn zoontje haha  ) zit nu op 5 voedingen van 170 cc. Hij drinkt ze de laatste week niet goed op. Hij laat zo ongeveer 20 - 30 cc staan. Heb het idee dat hij het wel goed vind dan. Ik denk erover om over te stappen naar 4 x per dag. En dan iets meer in de fles. Hij woog de vorige keer op buro 6 kilo dus zal nu wel aan de 6.5 - 7 kilo zitten. Dus in principe kan dat wel. Maar of dat gaat lukken...dan wordt het s'avonds ook eerder, hij krijgt nu om 23.00 nog een fles. Moet hem er wel voor wakker maken. Zal ik gewoon eens moeten proberen ?

Liefs Kim

Als jij deze vraag niet gesteld had dan had ik dat gedaan.
Dus ik hoop dat er iemand een antwoord weet.
Of een idee of voorbeeld.
Hij staat nu tenminste weer bovenaan.
Groetjes Judith

Hoi,

Mijn zoon is nu 13 weken en krijgt sinds enkele weken 4 voedingen per dag.
Hij krijgt zijn fles om 8-12-4-8, dit kan weleens iets anders zijn   maar dit vonden wij makkelijke tijden.
Hij krijgt 200 cc , met 12 weken woog hij 6420 gr.
Als hij tussendoor echt honger/dorst heeft geven we hem meestal een sapje.
Heel veel succes en als je denkt dat ze eraan toe zijn zou ik het gewoon proberen.

Groetjes kaat

Hoi,

Milan is nu 14,5 week en krijgt sinds één week nog maar 4 x 180 cc  voedingen per dag. We kregen hem gewoon echt niet wakker en als hij dan wakker was, dronk hij hoogstens 30 cc op. Dus we hebben de gok gewaagd en hem de laatste fles om half 8 gegeven met de instelling: we zien wel wat er gebeurd.. Toen was het ineens zaterdagochtend  8 uur. S'maandags op het CB vertelden ze me dat het geen enkel probleem was. Hij woog toen 6870 gram. Terwijl mijn buurmeisje die 3 dagen ouder is dan Milan nog niet naar 4 flessen mocht. Ik vind het hartstikke fijn dat het CB er is, maar het zijn maar richtlijnen wat hun aangeven. Jij zelf als moeder kent je kindje het beste.

Vandaag heb ik Nutrix gekocht en ga daarvan een beetje door z'n fles doen. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden.

Groetjes Mo en Milan (20-7-2006)

Hallo,

Ik schreef net bij het kopje   'regelmaat' ook iets over de voedingen. Ik vindt persoonlijk Jente (bijna 11 weken) nog wat te jong voor 4 voedingen.
Ik schuif dus gewoon wat met de tijden, en als ik het idee heb dat hij wel toe is aan 4 voedingen dan schuif ik de tijden weer naar vier voedingen.

Groetjes Fennie

Bradley is nu bijna 11 weken en die krijgt 4 fles voedingen per dag
180 cc water met 6 schepjes nutrilon en 3 schepjes nutrix rijstebloem
S'middags krijgt hij zijn fruit hapje en rond 6 uur krijgt hij zijn warme hapje.

Oh die van zit al aan het fruit en wat krijgt hij s'avonds al voor warm hapje dan ? Raf krijgt alleen nog maar flesjes...heb wel vandaag fruithapjes gehaald. Ga ook maar eens proberen jammiejammie

Kim x

Terug
Bovenaan