Hoeveel voedingen?

Hoi allemaal,

Onze Jasper is nu drie weken oud en sinds een dag of vijf wil hij vrijwel elke twee uur drinken en 's nachts om de drie uur. Zo kom ik toch aan 9 á 10 voedingen per dag. Er zit ook nog totaal geen regelmaat in en het is elke dag wel anders. Eerst was ik erg onzeker of ik wel genoeg melk had, maar toch is hij goed gegroeid.
Hoe is dat bij jullie? (degenen die BV geven) Hebben jullie baby's al regelmaat?
Er zijn zelfs momenten dat hij na een uur weer wil drinken. Ik wordt hier erg onzeker van.

gr, lydia

Hoi Lydia,

snap dat je er onzeker van wordt maar dat is nergens voor nodig... Zolang je kindje tevreden is, goed groeit en voldoende poep- en plasluiers heeft is het helemaal ok. Borstvoedingskindjes clusteren vaak, dat wil zeggen dat ze vaak achter elkaar drinken. Vaak in de avond, die van ons helaas meer richting nacht. Wij hebben hem op tijd gevoed (iedere 3 uur) omdat hij niet genoeg aankwam maar dan nog presteerde hij het om tussen de voeding van 1 en van 4 ('s nachts helaas) 6 keer te willen drinken!
Maar hier dus nog even niet voeden op vraag om niet alles tegelijk te laten vallen...Eerst maar blijven groeien voor ons mannetje.
Geloof in jezelf, geloof in je kindje, en geniet ook van al het fijne dat borstvoeding geven met zich meebrengt!

liefs Natasja

Hi Lydia,

Bij mij is het sinds 2 dagen ook om de 2 uur ipv 3 uur maar heb gelezen en gehoord dat ze dan een aantal dagen een groeispurt meemaken en meer willen drinken en dat het daarna weer over is. Normaal kwam Isa wel gewoon om de 3/ 3,5 uur en snachts sliep ze door maar we hebben geen vaste tijden omdat ze iedere dag op een ander tijdstip wakker is.

Gr. An

He Lydia.

Met 3 weekjes hebben ze weer een paar regeldagen he.. Mijn kleine meisje kwam ook in een keer om de 2.5 uur ipv om de 3 a 4 uur. En bij honger is ze echt ontroostbaar en kan heel zielig huilen.
Nu ligt ze weer heerlijk te slapen dus hoop dat het weer achter de rug is. Normaal voed ik om de 3 a 4 uur ligt een beetje aan haar en aan mij (wil om 11 uur in de avond voeden en dan zelf ook slapen vandaar) En ze groeit als kool, 190 gram afgelopen week.
Misschien kun je het even vragen bij het cb? daar zijn ze tenslotte voor.
O ja en in de nacht komt ze normaal om half 3 en om half 7 maar vanacht strak om de 3 uur.

Hier ook hoor, overdag meestal rond de 2 a 2 1/2 uur. 's nachts 3 uur. heb ook al een paar dagen gehad dat ze vaker kwam, inderdaad ook om het uur al gehad.
Maak me er niet zo heel druk om, ze groeit prima.
Heb alleen nu zelf een heel irritante kloof die niet weg wil gaan, dus heb net die borst afgekolfd en haar wat flesvoeding gegeven. Ze moet er toch aan wennen dat ze straks als ik moet werken of een dagje weg ga uit de fles moet drinken en gelukkig accepteert ze dat ook. Alleen vanmorgen zat ze bij mijn tante en toen pakte ze de fles niet, toen ik haar over had genomen wel. Dus ze moet nog wel wennen dat iemand anders de fles geeft haha

Terug
Bovenaan