Hoeveel voedingen?

Hoi,
Even een vraag: hoeveel voedingen krijgen jullie kindjes en voor degenen die flesvoeding geven, hoeveel per fles?
Ik kolf fulltime en geef de moedermelk via de fles, omdat Luuk niet uit de borst wil drinken. Bij mijn oudste had ik hetzelfde probleem, dus vandaar dat ik nu sneller heb besloten om te kolven. Ik weet dat qua aantal voedingen en hoeveelheden je bv en fv niet helemaal kunt vergelijken, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van zowel de meiden die bv geven als die fv geven. Luuk is bijna 4 weken en krijgt nu 6 voedingen per dag. Hij drinkt tussen de 80 en 160 cc per keer. 'S avonds drinkt hij vaak maar 80 en krijgt hij 2 keer redelijk dicht op elkaar (2 uur ertussen, anders komen we beroerd uit in de nacht), dus ik vroeg me af of ik naar 5 voedingen kan waar dan meer in zit. Ik weet dat we het gewoon moeten proberen, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. O ja, het is best een flinke knul. 2 Weken terug woog hij 4410 gram.
Liefs Wendy

Eva drinkt 6 keer 100 ,ze mag al 130 zij het cb gister maar dat gaat er nog niet in ,zij krijgt ook de laatste fles snel op elkaar .ze is 5'5 weken en bijna 4 kilo

Lars is nu 4 weken en weeg 4210. Hij krijgt 6 x 135 cc aangeboden en dat gaat bijna allemaal op. Laatste fles krijgt hij rond 23:00 uur. 's nachts komt hij dan tussen 3 en 4 en daarna weer rond 7 uur. Overdag probeer ik er 4 uur tussen te houden. Lukt niet altijd aangezien meneer snel weer honger heeft.

Hey Wendy, Luna drinkt uit de borst dus ik heb nog steeds geen idee hoeveel ze drinkt, ik weet iig dat ze genoeg drinkt want ze is nu 5 weken en weegt 4680 gr en haar geboorte gewicht was 3470 gr. Dus hoef ik niet bang te zijn dat ze te weinig krijgt.
Ik geef ongeveer 6 voedingen maar soms komt ze s avonds een paar keer vlak achter elkaar en dan raak ik de tel kwijt...
Heb gelezen dat dat dan clusteren heet dus als het ware sparen voor de nacht, geen idee of dat met flesvoeding hetzelfde werkt? Maar het zorgt er hier wel voor dat ze de nacht door kan slapen zo'n 6 a 6,5 uur.

Ik was voor het weeg moment ook best onzeker of het wel genoeg was of juist te veel maar nu geeft het wel rust, dat het gewoon goed is en dat ze het dus zelf goed aangeeft.

Dus vertrouwen hebben in je kleintje en jezelf dan komt het allemaal wel goed
liefs Fiona

Onze dochter Robin woog maandag bij de controle 3490 gram (vier weken oud) en krijgt 7 x 100 cc, die nu altijd helemaal op gaan. Laatste fles is om 23.00 uur en dan gaan we de nacht in met meestal een voeding om 3.00 en daarna om 6.00 uur... Overdag zit er zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen. Heb je iets aan deze info?

Onze Tessa is bijna 6 weken oud (geen idee hoe zwaar,met geboorte 3290), Ze krijgt 5x 135 cc. Verdeelt over de dag,'s avonds om een uur of 10 de laatste en dan slaapt ze tot een uur of 7 de volgende dag! Heerlijk!!

Terug
Bovenaan