Hoeveel voedingen?

Hoi,
Even een vraag: hoeveel voedingen krijgen jullie kindjes en voor degenen die flesvoeding geven, hoeveel per fles?
Ik kolf fulltime en geef de moedermelk via de fles, omdat Luuk niet uit de borst wil drinken. Bij mijn oudste had ik hetzelfde probleem, dus vandaar dat ik nu sneller heb besloten om te kolven. Ik weet dat qua aantal voedingen en hoeveelheden je bv en fv niet helemaal kunt vergelijken, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van zowel de meiden die bv geven als die fv geven. Luuk is bijna 4 weken en krijgt nu 6 voedingen per dag. Hij drinkt tussen de 80 en 160 cc per keer. 'S avonds drinkt hij vaak maar 80 en krijgt hij 2 keer redelijk dicht op elkaar (2 uur ertussen, anders komen we beroerd uit in de nacht), dus ik vroeg me af of ik naar 5 voedingen kan waar dan meer in zit. Ik weet dat we het gewoon moeten proberen, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. O ja, het is best een flinke knul. 2 Weken terug woog hij 4410 gram.
Liefs Wendy
 
Ik weet niet meer precies hoeveel ik mijn zoon gegeven heb toen hij zo klein was. Wel deed ik net als jij kolven en dat geven.
Met moedermelk maakt het neit zo veel uit hoeveel ze krijgen. Maar een richtlijn die je aan kan houden is: 150cc per kilo lichaamsgewicht delen door aantal voedingen, dan krijg je hoeveel je ongeveer per voeding moet geven.
Volgens deze berekening is het dus als je 5 voedingen van 132 cc geeft geef je voldoende.
Voor moedermelk geld dat je niet teveel kunt geven.
Dus ik denk dat als je zoon het trekt (zo lang tussen voedingen) dat je dit zou kunnen doen. Bij twijfel kun je altijd met CB overleggen...
 
oooooooooooo geen iedee... mijn zoon is nu 9 maanden en ik geef nog steeds bv... denk wel soms wel 12 keer binnnen 24 uur andere dagen veel minder.. uil fles drinkt die slecht dus heb echt geen iedee hoeveel...

heb je al ronde gekeken op www.borstvoeding.com.... er is ook een bv forum... waar je deze vraag kan stellen allen even geen idee wat de link is...
 
Dank jullie voor de reacties. Hij krijgt nu 5 voedingen van ongeveer 150 cc, soms iets meer, soms iets minder. Hij doet het er hartstikke goed op.
Groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan