hoeveel warme hap?

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af hoeveel warme hap jullie kinderen krijgen. Noortje is nu 8 maanden. Ze eet een half potje (voor 8 maanden) en daarna nog ongeveer een half potje fruit als toetje.
Ik lees regelmatig dat sommige een heel potje eten. Eet Noortje dan zo weinig? Of die andere kinderen zo veel?

Groetjes van Marielle mv Noortje (8m).

Dean (bijna 7 mnd) krijgt een heel potje groente of ± 200 gram zelfgemaakte groente. Hij krijgt ook ± 200 gram fruit (geen potje). Daarnaast krijgt hij nog 4 flessen melk. Als het warm weer is krijgt hij tussendoor sap. Een boterham of koek krijgt hij niet; hij kan het nog niet eten en verslikt zich.

Dean weegt trouwens 9,5 kg, een flinke beer dus.

groetjes,
Nelly.

Hee,

Tyche is ook 8 maanden en eet precies hetzelfde als Noor. Een half potje groente en een half (of minder) fruit als toetje.
Ze komt gewoon goed aan dus maak me geen zorgen hoor.

Groetjes Kirsten

Rêve eet zoals het haar uitkomt, dus soms een hele berg boontjes, of juist een heel klein muizehapje brocolli, of een hele banaan of een likje peer...zoals ze zich voelt zo eet ze en ik laat haar daar zelf de keuze in. Zij weet beter dan ik of ze honger heeft of niet.

mama van Rêve

ps ik moet er misschien wel bij zeggen dat ze naar haar eten nog borstvoeding krijgt, dus wat ze niet eet, drinkt ze wel bij mij.

Senna kreeg ook altijd een half potje....Die ze overgins ook nooit helemaal opat...
Nu de laatste 2 weken was ik over gegaan op gewoon mee eten met ons...
En dat gaat uitstekend....Ze eet erg veel...En ze vind het nog lekker ook!
Laatst probeerde ik weer een potje....omdat wij makkelijk gingen eten....Nou madame wilde absoluut geen potje meer haha!
Waarscheinlijk heeft ze het nooit echt lekker gevonden denk ik!!

Yoëll eet 200gr zelfgemaakt, maar eet ook met gemak een potje 8 mnd leeg.
Erna krijgt hij ongeveer 90cc yoghurt

Is denk ik voor ieder kind anders, volwassene eten ook niet allemaal even veel

Lorenzo is een flinke eter
een potje van 200 gr. gaat er makkelijk in
en dan nog beteuterd kijken als het op is
als ik zelf klaarmaak krijgt hij ong.1klein aardappeltje
met met 2 scheplepels groente soms wat vlees of vis,ei
fruit of een heel potje 200 gr.of 1 tot 1.5 stuks

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Nino eet met gemak een heel potje van 200 gram en gister had ik een potje van Nestle en daar zat 220 gram in en die ging ook op... erna nog een danoontje en dan boos worden dat ie niks meer krijgt....
Mijn oudste (Diego) at op dezelfde leeftijd ook maar een half potje maar dan weer 2 danoontjes, meid geen zorgen.... alles op zijn tijd.

Terug
Bovenaan