Hoeveel water en hoeveel voeding???

Hi Mama's!

Mijn kleintje van 16 weken drinkt haar flesje met 200ml tegenwoordig helemaal leeg en ik heb het idee dat ze wat meer wil. Volgens het pak voeding doe ik alleen extra water en hetzelfde aantal schepjes voeding? Maar als ik 30ml meer water geef moet er dan niet een schepje voeding bij?? Ze drinkt nu 180ml water en 6 schepjes. Hoe doen jullie dit?

Groetjes Linda

Mijn zoontje had ook niet genoeg aan die 200ml.Inderdaad 180 ml en 6 schepjes.Ik heb eerst een theelepel rijstebloem geprobeerd en omdat dit niet werkte heb ik 210 water gedaan en 7 schepjes.Als je alleen water doet word de melk niet voedzamer en raakt hij zijn hongergevoel niet kwijt.

Succes

Op een bepaald moment hier zelfs op 240 en 8 scheppen....
Gewoon die extra schep met bijbehorende water geven hoor... honger is honger.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik heb ook de rijstebloem geprobeerd maar ze krijgt het niet uit de fles of misschien vindt ze het vies maar het enige dat ze doet is sabbelen op de speen. Dus daarom wil ik meer voeding geven zodat ze toch verzadigd is. De gewone FV gaat er altijd lekker vlot in. En ze slaapt door dus ik heb geen klagen! Bedankt voor de adviezen! Kan ik tenminste wat mee!

Gr. Linda

Hai Linda

Heb je met rijstebloem wel een grotere speen gepakt? Anders krijgen ze het er bijna niet doorheen. Loek niet tenminste. Wij geven het inmiddels als pap met een lepel, maar Loek is nu ook 5 maanden. Misschien kan het bij jullie nog niet.

groeten
Rosanne

Hoi,

Ons zoontje, nu 16,5 week, had ook steeds honger, vanaf een week of 8 al. Ik heb voeding voor hongerige baby's gekocht. Ik doe nu 200 ml water (20 ml is extra voor zijn ontlasting, dat gaat beter) en 6 schepjes voeding. Overdag doe ik 2 schepjes hongerige baby's gemengd met 4 schepjes normale voeding. De fles van 22.15 uur doe ik het omgekeerd, 4 schepjes hongerige baby's en 2 schepjes normale voeding. Dit gaat echt supergoed! In de voeding voor hongerige baby's zit rijstzetmeel, dat een meer verzadigd gevoel geeft, er zitten niet extra calorieën in. Ik gebruik van het merk Friso.

Succes!
Groetjes Vlinder

Terug
Bovenaan