Hoeveel weken ben ik nu?

Hallo mama's en toekomstige mama's :)

Ik heb voor mijn gevoel een gekke situatie. Op 4 juli had ik de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Tegen de tijd dat ik weer had moeten menstrueren bleef het maar uit. 2 dagen later is voor mij nog normaal maar afgelopen woensdag zat ik op 16 dagen overtijd! (Ik heb een cyclus van 28 tot 30 dagen) in die tijd heb ik 4 2v5 testen gedaan van kruidvat en die gaven allemaal negatief aan. Zo lang overtijd en alleen negatieve testen is erg frusterend. Ik ging haast al denken dat er wat ernstigs aan de hand zou zijn. Nu had ik gisteren een clear blue digitale test gehaald en deze gaf, tot mijn verbazing, toch zwanger aan! Wat een opluchting om nu zekerheid te hebben. Ik zou 1-2 weken zwanger zijn. Nu vraag ik mij af, hoe lang ben ik nou precies zwanger. Ik snap de wekenindicatie niet zo goed. Volgens mijn berekeningen zou ik op 6 weken moeten zitten maar volgens clearblue dan 4? Zou ik een late eisprong hebben gehad wat ik normaal nooit heb? Normaal gesproken zou ik dit bij de huisarts neerleggen maar de praktijk is gesloten ivm vakantie.. Het voelt nog allemaal zo raar en onwerkelijk. Ik heb lichte krampjes in mijn onderbuik, ik voel dat er wat is en toch...

Meest waarschijnlijk heb je een late eisprong gehad en daardoor ook een latere, maar uiteindelijk uitblijvende, menstruatie. Dat komt dan overeen met alle negatieve testen die je eerder had. Dan zou je nu inderdaad rond de 4 weken zijn. Bij de eerste echo kunnen ze beter een termijn aangeven

Mogelijk is het door omstandigheden iets opgeschoven, je ovulatie.
Was bij mij ook zo,  had in Dec mijn boosterprik gehaald en volgens mijn eigen berekeningen (ben zeer regelmatig) zou het veilig moeten zijn. Helaas of geluk,  was alles wat opgeschoven en de termijn niet meer zo nauwkeurig. Ik bleek zwanger.
Als de ha terug is even een termijn echo laten maken en dan weet je het precies.
In het begin is je baarmoeder zo klein,  als dat gaat groeien heb je veel lasten. Menstruatie pijnklachten. Heb het zelf ook altijd,  is nu mijn 4e kindje en ben inmiddels 4 wk. Maar bij iedere zwangerschap heb ik de zelfde krampachtige klachten,  door het oprekken van de baarmoeder.
Even geduld nog en dan weet je het exact. ?

Terug
Bovenaan