Hoeveel weken ben ik zwanger?

<p>Hoi meiden,</p><p>Gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik ben dus zwanger, maar hoelang? Volgens mijn app 'Mijn Kalender' is dat 5 weken en drie dagen. 14 juni eerste dag van de laatste menstruatie en 6 juli eisprong gehad.</p><p>Nu vraag ik mij af of de verloskundige ook zo rekent of juist vanaf de bevruchting/eisprong. Volgens mijn berekening zou ik op 6 september 12 weken zwanger zijn, maar als ik reken vanaf de eisprong/bevruchting zou dit pas 28 september zijn.</p><p>Kan iemand mij hier verder mee helpen? Volgende week ga ik mij aanmelden bij de verloskundige.</p>

Hallo Zonnestraaltje,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie! 
Eerste 12 weken kan de datum ook nog vaak verschillen! 

Ze meten vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Eerste 12 weken kan nog wel es veranderen omdat de vk bij de termijnecho bepaald hoe lang je zwanger bent aan de hand van de lengte van je baby. Maar als je een regelmatige cyclus hebt valt dat volgens mij wel wat mee. Bij mij scheelde t 1 dag. 
Gefeliciteerd! 

Inderdaad wat Mots zegt, ene keer kunnen ze bijvoorbeeld zeggen 7+2 en daarna toch weer 7 weken.. 

maar ze rekenen dus vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie 

In principe rekenen ze vanaf eerste dag laatste menstruatie. Maar als jij je eisprong weet en weet welke dag je seks hebt gehad, plus twee weken erop tellen, dan is het nauwkeuriger. Dit zorgt bij ons voor 4 dagen dat ik nu later uitgerekend ben. Omdat ik heb gerekend vanaf eisprong. 

In principe rekenen ze vanaf eerste dag laatste menstruatie. Maar als jij je eisprong weet en weet welke dag je seks hebt gehad, plus twee weken erop tellen, dan is het nauwkeuriger. Dit zorgt bij ons voor 4 dagen dat ik nu later uitgerekend ben. Omdat ik heb gerekend vanaf eisprong. 

Terug
Bovenaan