Hoeveel weken ben ik zwanger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste positieve test. 6 april was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid en mijn nod was ongeveer 9 mei. Volgens internet ben ik nu 5,4 weken zwanger maar de sensitest digital gaf vandaag 1 tot 2 weken aan. Ik vind het nogal verwarrend, hoeveel weken zal ik nu ongeveer zijn?</p><p>Liefs J</p>

Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus de eerste 2 weken krijg je “cadeau zeg maar”. Dus die 5+4 weken zwanger klopt in jouw geval. Proficiat!

Er wordt gekeken vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie puur omdat je niet echt kan weten wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden. De test maakt een indicatie van wanneer de bevruchting ongeveer is geweest en daarom staat er 1/2 weken. Dus inderdaad 5 weken plus 4 dagen zwanger.

Gefeliciteerd, voorspoedige zwangerschap toegewenst ?

Idd rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, zoals hierboven ook gezegd wordt. De eerste 2 weken ben je nog niet echt zwanger, maar deze weken worden wel meegerekend in de 40 weken zwangerschap.

Dit ligt toch ook aan de lengte van je cyclus? Als je een wat langere cyclus hebt kan het zijn dat je inderdaad nog wat minder ver bent.

Terug
Bovenaan