Hoeveel weken zwanger?

<p>Hallo Dames,</p><p>Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en ik ben dus zwanger. Kan het nog steeds niet geloven! :)</p><p>Heb alleen moeite met het berekenen hoe lang ik nu zwanger ben. Op de ene site zegt het 4 weken en 4 dagen en een andere 5 weken en 2 dagen. </p><p>De eerste dag van mn laatste menstruatie was 9 februari. Maar ik heb altijd een onregelmatige cyclus. Dus heb maar het gemiddelde van mijn laatste 4 cyclussen genomen (29,32,32,39) en dat is dan 33.</p><p>Weten jullie wat het juiste kan zijn en hoe je het bereken?</p><p>Thanks</p>

Uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie, dan maakt het niet uit of je onregelmatig was, van die datum gaan ze uit. En gefeliciteerd trouwens! 

[quote quote=10180715]Uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie, dan maakt het niet uit of je onregelmatig was, van die datum gaan ze uit. En gefeliciteerd trouwens![/quote]
Dat is niet waar. Mijn cyclus de laatste keer duurde 55 dagen voor ik positief testte, dan zou ik nu 2 weken verder zijn dan dat ik denk. De eisprong komt namelijk niet 2 weken na t begin van je laatste menstruatie maar 2 weken voor dat je weer zou moeten menstrueren. 
Bij een onregelmatige cyclus weet je het gewoon niet precies en moeten de metingen bij de verloskundige jou vertellen hoe ver je precies bent

maar in ieder geval gefeliciteerd! 

Hoi hoi,
Als eerst: Gefeliciteerd!!
Ik heb het via https://www.ikbenzwanger.com/hoe-lang-ben-ik-zwanger.php#uitgerekendedatum uitgerekend. Hier kan je invullen wanneer je laatste menstruatie was en hoe lang je cyclus normaal is. Volgens de site kwam bij mij 25 oktober uit en vandaag bij de verloskundige kwam ze op 26 oktober. In mijn geval klopte de berekening van deze site dus :)

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie met zo'n onregelmatige cyclus het juiste moment hebben weten te vinden ;)
Zelf heb ik vanochtend voor het eerst de verloskundige gebeld. Nu ik al rond 6,5 weken ben, belde ik eigenlijk al aan de late kant, zei de assistente. Omdat hun agenda vrij vol is. Dus ze plannen liever wat verder vooruit. Daarom denk ik dat het goed is gewoon meteen te bellen. Aan de telefoon vragen ze naar de datum van je 1e dag van je laatste menstruatie en of je cyclus regelmatig was. Met jouw uitleg erbij kunnen ze een eerste afspraak plannen. Ze maken vast vaker mee dat de cyclus onregelmatig was. 
Spannend he :) Ik kijk uit naar de eerste afsrpaak, omdat ik het gevoel heb dat het pas echt waar is als een professional het bevestigt :)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb dat precies hetzelfde. Vind het nu nog steeds ongeloofwaardig. Ik denk dat ik het pas echt geloof als ik bij de verloskundige ben geweest. :)
Ik ga die van de week bellen. Spannend

Terug
Bovenaan