hoeveel weken???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Hoe weet je nu hoeveel weken je zwanger bent? Gaan jullie uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, of van de dag van de bevruchting? Dat scheelt bij mij namelijk 3 weken...

op 23-10 was mijn eerste dag van mijn laatste ongi
op 16-11 heeft waarschijnlijk de bevruchting plaatsgevonden

ben ik nu 7 weken of slechts 3,5 week zwanger?

Van harte, volgens het boekje en je al 7 weken zwanger. Lekker toch?!
Voor het gemak wordt er uitgegaan van 40 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Die eerste weken ben je dus nog niet echt zwanger en krijg je cadeau.  

hallo,

ik zit met hetzelfde hoor.Volgens het boekje zou ik nu 7 weken en 6 dagen moeten zijn, maar volgens eigen berekening is dat pas 6 weken en 2 dagen.
Ik had mijn menstruatie op 17 oktober en de bevruchting zou 11 november moeten zijn.
Ik heb op 2 december ook al een echo gehad en het was nog heel erg klein.(zou dan ook pas 5 weken ver zijn).
Nu heb ik 23 december een echo om te kijken hoe ver ik nu ben.Dus ik wacht wel af.
De cyclus van mij was altijd 28 dagen.Maar ik heb gewoon een hele late eisprong.Dus gelden die regels volgens het boekje niet voor mij.
Dus voor jou, de enige zekerheid die je kunt krijgen is dan ook met een echo.
groetjes

jullie hebben gelijk!
ik heb vanmorgen de verloskundigepraktijk gebeld en daar vertelden ze ook dat je mag tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat betekent dus voor mij bijna 7 weken zwanger!
Ik mag 24 december voor het eerst langskomen voor controle, spannend hoor...

Terug
Bovenaan