hoeveel weken????

hoi hoi

gisteren de verloskundige gebeld voor een afspraak.
ze vertelde mij dat ik nu 5 weken en 1 dag (gisteren) ben.
heel leuk, maar ik vroeg me af hoe dat zit.
rekenen ze vanaf je laatste menstuatie of vanaf je meest vruchtbare dag?
de laatste dag van mijn menstruatie is 5 weken geleden, en mijn meest vruchtbare dag was 12 juni.
dat snap ik niet helemaal

weet iemand van jullie dat?
 
Ja dat klopt, ze rekenen vanaf de Eerste dag van je Laatste Menstruatie, terwijl je dan nog helenmaal niet Zwanger bent, die Dagen daarna op je Vruchtbare dag Ben je Pas zwanger geworden, Maar je krijg Een Paar weken Cadeau, dus inprencipe, weet je Pas ongeveer een weekje, of 8/9 Dagen dat je Zwanger bent. Ik ben vandaag 11 Weken zwanger. Suc-6

mamakimmie
 
ja, ik begreep er ook niks van, en heb het Daarom aan mijn gyneacoloog&verloskundige gevraagt, want ik dacht dat ik vroeger zwanger was, maar kreeg dus die Weken erbij;) dus eigenlijk ben je als vrouwzijnde, zonder die weken maar 8 maanden zwanger.. haha beter he zo'n Cadeautje

Hou me op me hoogte van je zwangerschap!

mamakimmie
 
hallo

ze zeggen altijd dat je 9 maanden zwanger bent maar dat is eigenlijk 9 MAAN standen.
1 MAAN stand in 28,2 dagen dus als je daar vanuit gaat dan kom je idd op de 8 A 8,5 maand.

zo is het mij uitgelecht

geniet van je zwangerschap

liefs debora ( ik ben nu 16 weken en 5 dagen zwanger)
 
Ik heb in het begin ook moeite gehad met al dat tel en rekenwerk.
Wij rekenden namelijk altijd in welke week we zaten maar verloskundigen enzo rekenden wat je gehad had... Erg verwarrend in het begin..
 
Je krijgt toch altijd 2 weken cadeau en niet meer???
Ik weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad dmv ovulatietesten en als ik van die datum twee weken erbij tel ben ik nu 7 weken en verloskundige die telt vanaf eerste dag laatste menstruatie 8 weken.
Maar ze heeft door de telefoon niet de lengte van mijn cyclus gevraagd en die is 33 dagen.

 
Terug
Bovenaan