Hoeveel werken?

Hoi,
Zijn de meeste van jullie alweer aan t werk?
Ik zit een beetje met n dillema. Ik ben werkzoekend, ben nu 2 maanden aan t zoeken. ik wilde eigenlijk 3 dagen pw werken maar het lijkt erop alsof ik niet zo snel parttime werk kan vinden. nu ben ik vandaag benaderd voor een baan voor 40 uur per week. ik wil graag werken en wil ook de luxe (vakanties, nieuwe kleding kunnen kopen etc.) die hoort bij wat meer werken dus wil sowieso werken en moet ook werken aangezien alleen van mijn mans inkomen het wel erg karig wordt. nu is mijn punt...moet ik als het erop aan komt de baan van 40 uur per week nemen? ik ben geneigd het te doen omdat we het ons niet kunnen veroorloven om zonder inkomen te zitten. maar het steekt ook in mijn moederhart. zou toch minimaal 1 dag thuis bij mn kleintje zijn. ik weet t dus niet!
weet dat t mijn beslissing is maar misschien iemand tips, ervaringen te delen?
gr, M

hey!

40 uur is wel heeeeel veel hoor met een kleintje erbij, ik zit een beetje in dezelfde situatie, ook aan het solliciteren en de meeste leuke banen zijn fulltime.... maar ik ga in ieder geval voor minimaal 32 uur en als het bedrijf perse neigt naar fulltime dan stel ik 36 uur voor (4 x 9)... is misschien ook een oplossing?

Er is vast altijd wat te vinden, en probeer die 36 uur in 4 dagen eens voor te stellen.... niet geschoten is altijd mis!

groetjes

Tja, lastige situatie. Mijn oudste komt uit een eerdere relatie, en toen die relatie overging (oudste was toen een half jaar), ben ik ook ft gaan werken (36 uur in 4 dagen) Het kon niet anders, ja, of een uitkering, maar dat zag ik al helemaal niet zitten. Het is ook lastig om een parttime baan te vinden. De meeste parttimers zijn fulltime bij een baas begonnen en hebben op ten duur arbeidstijdverkorting aangevraagd. Zo heb ik het ook gedaan.

Maar ik vond het zelf wel heel erg veel, en vond het ook zwaar. Natuurlijk moest ik thuis ook alles alleen doen, wat het er niet beter op maakte. Maar ik vond wel dat hij heel veel op het KDV zat, of bij oma, en heb ook voor mijn gevoel heel erg veel van hem gemist.

Nu werk ik 24 uur, en zo, dat we maar 1 dag KDV nodig hebben, de rest van de tijd is of mijn man thuis of ik ben thuis.

Geld is belangrijk, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar vrije tijd met je kind is ook heel belangrijk. Je moet voor jezelf de afweging maken, hoe belangrijk die extra vakantie voor je is, en de dure kleding.

Tja...de banen liggen waarschijnlijk niet voor het oprapen!?!
Kun je opvang krijgen? En kun je het zelf bolwerken?
Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen, lukt het echt niet....

Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Succes!

Ik werk 4 dagen per week. En op zich bevalt het wel prima. Ik zou absoluut geen 5 dagen willen. Das toch net even iets teveel.
De optie die Babette doet vind ik goed. 4 x 9 uur. Maar dat binnen je werk wel mogelijk zijn. Ik werk op een reisburo en wij hebben natuurlijk openingstijden, dus voor mij is dat geen optie.
Succes! Ik vind werken overigens wel belangrijk. Niet alleen voor de luxe, maar ook gewoon voor jezelf

Hoi meiden,

Ik zou er persoonlijk echt niet aan moeten denken! Nou zit ik zelf in de luxe positie dat ik niet hoef te werken. Maar vind het wel heerlijk dat ik een dagje hebt aangehouden, nee dan inderdaad maar een keertje minder op vakantie en een stelletje kleren minder. Ik zou niet vijf dagen voor luxe dingen willen werken, ik geniet met volle teugen van ons jonge gezinnetje en voor je het weet zijn ze groot!
Maar goed ieder zn eigen mening, en doe vooral waarbij je je als moeder goed bij voelt!! Blije mama's blije kinderen!!
Groetjes

Terug
Bovenaan