hoeveel woordjes kennen jullie kinderen al

mijn mannetje is nu 20 maanden en kent zo ongeveer 50 woorden heb ik ontdekt.
Ik heb alles eens opgeschreven en kwam tot ongeveer 50.
Elke dag merk ik weer dat ie een nieuw woordje kent, echt leuk is dat.
Was gewoon benieuwd hoe dat met jullie kinderen is, gewoon voor het leuke laat maar zeggen.
Martine
 
Hoi Martine,

Wat leuk dat hij al zoveel zegt. Een ware ontdekkingsreis en je kunt zo al op een behoorlijke manier communiceren.

Mijn zoontje is ook 20 maanden (22 mei) en zegt zo'n beetje 3 woorden. Da, da (dag) zegt hij vanaf 10 maanden, maar toen is het gestopt. Papa gaat hij nu gericht zeggen en heel af en toe eens mama. Opa is hij aan het proberen, maar over het algemeen is hij er totaal niet mee bezig om een woordje goed te proberen zeggen.
Aan de ene kant maken we er grapjes om, maar aan de andere kant hou ik altijd wat ongerustheid. Hij heeft namelijk een moeilijke start bij de geboorte gehad en dat hou je toch in je achterhoofd.
Verder begrijpt hij wel alles en heeft hij twee overactieve zussen die graag het woord van hem overnemen. Dat zal ook wel meespelen.
Ach, waarschijnlijk vraag ik over een half jaar of hij niet eens zijn mond op slot kan doen.

Groetjes
Marianne
 
Onze jongste dochter is nu bijna 14 maanden en zegt al best veel!
Lamp, Poes, - uiteraard: papa en mama, Kast, Jas, Kikker.
Verder kan ze al vertellen welke geluiden een koe, paard, tijger, kikker, eend, poes, hond, maken. Ook doet ze al een vlindertje én een olifant  na, speelt ze zelf kiekeboe en roept ze heel hard Hoera als we Hieperdepiep roepen! Verder wijst ze al naar dingen waar ze niet aan mag komen, steekt dan haar vingertje  op en zegt 'Nee'.
Als ze iets laat vallen, zegt ze 'oh oh'.

Bij onze oudste was dit op die leeftijd volgens mij nog helemaal niet zo.

Ben benieuwd of er nog meer van dit soort kletsmajoortjes zijn!

Groetjes,
Karin
 
Hier ook een hele erge kletsmajoor. Lydia is 18 maanden, spreekt dik 90 woordjes (net een lijst gemaakt) en begrijpt er nog veel meer! Maakt ook al zinnen van 2, 3, 4 en soms zelfs 5 woordjes! Het lijkt mij allemaal erg vlot, maar ja, ze zit uren met haar neus in de boeken per dag, en blijft vragen wat alles is... Haar nieuwste woordjes van gisteren: boot, viefuig, famingo, uil en oehoe (geluid vd uil). Heb weinig vergelijksmateriaal in mijn omgeving, alleen een meisje van 3 maanden ouder dat ook super bijdehand is, maar ik wil op het CB eens gaan vragen of ze ahv woordenschat en begrijpen kunnen bepalen hoe ver zij is...
Groetjes, Rianne en Lydia (21-07-2006)
 
Terug
Bovenaan