hoeveel zijn de kindjes gegroeid?

tja de kop zegt het al hoeveel zijn jullie kindjes gegroeid vanaf de geboorte???
Amy woog bij geboorte 3860 gram en weegt nu met 8 weken precies 4800 gram rond....

ik vind dit persoonlijk weinig... haar broer deed het veel sneller qua gewicht en zat een halve kilo onder haar met de geboorte maar al boven haar nu .... qua gewicht....

ze zit ook nog in maat 50/56....

ben benieuwd

Bryana woog de laatste keer bij het cb 5120gram.en ze was 56 cm,ze zit volgens het cb iets onder het gemiddelde,ze is vandaag prescies 3maanden!
bij de geboorte was ze wel flink 3600 gram,maar ze past maatje 56 ook nog maar heel soms als ze groot uit vallen,ze draagt ook mt 62 al veel.
We zien wel hoe het gaat verder,zolang ze maar groeit toch?
groetjes

Jara was bij geboorte 3060 gram en bijna 49 cm. Zij verzoop de eerste weken in maatje 50. Donderdag (bijna 8 weken) woog zij 4470 gram en was zij 55 cm. Nu draagt zij maatje 56. Maar maatje 50 (met driekwart mauwtjes) en maatje 62 (met opgerolde mauwtjes) passen ook redelijk.
De eerste weken groeide zij 300 gram per week, nu 'nog maar' 200 gram. Zij wordt steeds beweeglijker en is steeds langer wakker. Dit kost natuurlijk ook weer meer energie. Het lijkt mij dan ook logisch dat ze iets minder hard groeit.
Ik las dat baby's gemiddeld tussen de 50 en 200 gram per week groeien. Een flinke marge, dus ik zou me nog geen zorgen maken over de groei van Amy.

Lycke woog afgelopen donderdag 4640 en was toen 10 weken, bij haar geboorte woog ze 3190. Ze past maatje 56 nog heel goed, soms heeft ze 62 aan, 50 wordt wel wat te klein

Laatste keer op het cb was ze 55 cm en met haar geboorte 48 cm

Hoi,

Jochem is wel erg goed gegroeid. Bij de geboorte woog hij 3760 en 53 cm.Met 8 weken woog hij 5580 en was 60 cm.Hij heeft steeds vaker 62 aan.
56 zijn de shirtjes eigenlijk bijna allemaal te klein.Hij zit ook boven het gemiddelde.

Groetjes Elma

Rebecca woog bij geboorte 2542 gr en woog gister 4780 gr en vandaag is ze precies 17 weken, en was ong 45 cm en zit nu tussen maatje 56 en 62 in, de ruime pakjes passen nog, maar diet alle van 56. En de artsen vonden haar de vorige week stil staan en deze afgelopen week heeft ze weer een spurt gemaakt.
En toendertijd op CB vonden ze haar goed gegroeid maar toch aan lage kant van de curve, maar hielden rekening met haar voorgeschiedenis.
Vandaag om mn werk kwam collega tegen met haar kleine, die heeft ze voldragen met 2 dagen meer, en haar zoon en Rebecca zijn op dezelfde dag geboren en Rebecca is al groter!!!! Hij een iets bollere toet. Maar zijn ouders zijn ook beide redelijk klein en vinden dat hij het super doet bij het CB, dus zelf zou ik me niet te druk maken. En dan te bedenken dat de artsen in het ziekenhuis een week geleden zaten te twijfelen of ze wel genoeg binnenkreeg en voldoende groeide en nu staan ze verbaasd.

Terug
Bovenaan