Hoeveel?

<p>Hoeveel setjes van maat 50 en hoeveel setjes van maat 56 moet ik ongeveer aanschaffen in de zwangerschap? En hoeveel rompertjes? Vind het heel lastig, wil niet te weinig aanschaffen maar ook zeker niet te veel..</p>

Ik heb zelf nu 2 rompertjes maat 50 aangekocht (zou eerder een grote baby zijn zeggen ze tot nu toe) en dan denk ik een stuk of 15 in maat 56. Ook behoorlijk wat kleertjes in maat 56 en tot nu toe 6 pyjama's in die maat. Natuurlijk ook al veel kleren in de grotere maten, maar dat is gewoon omdat ik me niet kan bedwingen :D 

Oja, bij maat 56 vermoed ik een tiental combinaties aan kleertjes ook, maar niet meer. Tenslotte blijf je die eerste maanden eerder thuis denk ik dan de maanden nadien. Geen probleem als hij hier in zijn pyjamaatje zit denk ik dan... 

Rompertjes 50 denk ik dat je in eerste instantie aan 3 genoeg hebt. Zelfde geldt voor maat 56. Je kan altijd nog bij kopen! Zelf heb ik met namen broekjes maat 56 en 62 ook omdat deze een touwtje hebben waardoor je ze aan kan trekken en dus waarschijnlijk ook al eerder passsn. Verder veeeeels te veeeel rompertjes want mijn schoonmoeder heeft heel veel tweedehands opgeduikeld en mijn moeder is ook lekker druk bezig met vanalles kopen. Misschien kan je wat kleding van iemand anders lenen in de kleine maatjes of anders tweedehands. Vaak hebben ze bij de kringloop nog kleertjes die bijna nooit gedragen zijn omdat ze er zo weer uitgroeien! 

Mijn zoontje was 3200 gram en heeft wel een maand in maat 50 gezeten. Toen ongeveer 1,5 maand in 56. Hij is nu wel een flinkerd.
Pyama's zijn trouwens echt niet nodig voor die kleintjes. Ze slapen gewoon in hun kleertjes. Je wil ze ook niet vaker omkleden dan nodig is, dat is echt een gepriegel :)

Pyjama heb je inderdaad in het begin echt niet nodig. Baby's slapen in het begin in een romper met lange mouwen, kleren of een slaapzakje. Wij hebben pas een pyjama aangeschaft toen onze zoon 1,5 jaar oud was en nog slaapt ie eigenlijk liever in een slaapzak (ondertussen 21 maanden oud). 
Het ligt eraan wat ze verwachten aan grootte en gewicht van de baby. Onze zoon was te klein met de geboorte (2700 gram) en bleek maatje 46 te hebben. Dus mijn schoonmoeder heeft de eerste dag nog even in de stad wat kleinere rompertjes gehaald. Maar de meeste baby's hebben in het begin genoeg aan maat 50, na een paar weken ga je pas naar maat 56. Wij wisselden echter wel bijna iedere dag het rompertje, maar ook gewoon puur omdat dat nodig was door ontlasting die langs de luier was gelopen of het spugen. Als je van alles in ieder geval 3 of 4 in huis hebt, kun je daarna altijd bij kopen of het kraambezoek vragen of ze wat meenemen! Ze groeien echt heel snel in het begin, maar je weet ook niet hoe groot ze eruit gaan komen ;)

Ik ben zwanger van mn tweede kindje. 
Bij mn eerste had ik niks in maat 50 (ze was 4400 gram, dus dat was maar goed ook, ze zat gelijk in maat 56) Maar als je een klein kindje verwacht, is maat 50 wel fijn.
In maat 56 iets van:
-10 rompers
- 8 broekjes + shirtjes 
- 4 boxpakjes
Dit is echt genoeg!!! Soms kunnen ze prima 2-3 dagen met een romper doen. Soms spugen ze 3x op een dag alles onder, maar geloof me.. je wast toch steeds weer! 
Pyjama's heb je écht niet nodig. De eerste weken/maanden slapen ze gewoon in hun kleertjes. Al die kleertjes zijn zo zacht. Echte pyjama's bestaan volgens mij niet eens in maat 50-56. 
Boxpakjes vond ik heel fijn. Schuift niet zo omhoog wat broekjes/shirtjes wel doen, in boxpakjes is het ook heerlijk slapen voor ze. 
En ik denk maar zo... als je te weinig hebt, kom je daar gauw genoeg achter en bestel je vanuit je kraambed ff wat op internet en dan heb je het vaak de volgende dag in huis :)

Ik zou zeer zeker niet teveel kopen, mijn kereltje was 4300 gram en paste maat 50 niet eens ? en via (schoon)moeders of internet heb je zo weer wat bijgekocht! Ik had 7 rompertjes en 7 boxpakjes en 2 broekjes en shirtjes. ik vind de rompertjes van de zeeman het fijnste zonder mouwen. Je doet er toch nog iets overheen, en de eerste 2 weken heeft hij alleen maar boxpakjes met voetjes aangehad. Kruipt niet omhoog en staat superschattig? de eerste week doet de kraamhulp de was en ligt alles wat vies is de volgende ochtend alweer schoon en gevouwen in de kast? dus heel veel heb je niet nodig. Bij mij zijn deze week alle maat 56 net naar zolder gegaan? t is cliché maar ze groeien zo hard! 

Terug
Bovenaan