hoeveel????

A

Anoniem

Guest
hoeveel cola mag je eigenlijk per dag want in het begin dronk ik best wel veel cola.
want van sapjes enz had ik veel last van brandend maagzuur
nu had ik het daar met mn verloskundige over en die zei dat het niet erg was dat ik cola dronk.
en nu las ik in een boekje dat koffie,thee, en cola een miskraam kunnen veroorzaken!?
dus ik ben me natuurlijk rot geschrokken en voel me nu heeeeeeeeeeel erg schuldig?!
en nu weet ik het ook niet meer hoeveel je mag al drink ik het liever niet meer voor ik teveel drink voel me na 1 glas al schuldig en cker nu ik zoveel op heb.

liefs
brigitte

hoi brigitte
ik heb nog nooit gehoord van een miskraam door cola,thee of koffie.wel dat je in een verder stadium een drukke baby krijgt door de cafeine.ik drink ook regelmatig cola en beperk koffie tot 2 kopjes per dag.dat word ook aanbevolen.ik denk dat je met cola dezelfde hoeveelheid aan moet houden;2,3 glazen per dag.
voel je niet schuldig over wat je in het verleden gedaan hebt.dat heeft geen nut en ik denk dat je de adviezen anders moet interpreteren;het  IS niet slecht,maar het zou slecht KUNNEN zijn(bv liters cola/koffie per dag of besmet vlees).vroeger keken ze nergens naar en ik ben een gezonde grote meid geworden
mijn moeder dronk zelfs regelmatig een glaasje rode wijn bij het eten.
roken is natuurlijk een ander verhaal.
relax en informeer nog eens bij je verloskundige.
groetjes kari

hoi hoi

ik weet oon niets van een miskraam er van krijgen heb al een gezonde zoon lopen van 13 maanden en nu een 2de kindje opkomst
heb er ook nog nooit van gehoord ik had bij me zoontje een maagzweer en wou geen medicijnen erg veel last van gehad alleen cola heeft een beetje geholpen...
ik kan je wel een tip geven want bij de meeste winkels zeker bij albert heijn hebben ze caffeine (ofzo) vrije cola en smaakt niet verkeerd ik drink het nu ook...

groetjes en maak je niet druk

Hi meis,
Niet druk maken, ik drink ook erg veel cola, je baby wordt er drukker van maar dat is alles. Tegenwoordig krijg je overal een miskraam van, als je de bladen moet lezen.
Ben nu 37 weken en schopt nog steeds erg goed, ook drink ik koffie, houd niet echt bij hoeveel, de ene keer meer dan de andere keer.
X

oke dan is ben al zon druktemaker en ben overal al zo bang voor!
ík bak mn vlees veel langer dan het eigenlijk hoeft en durf het soms nog niet eens op te eten! ik drink in 1 keer geen cola en geen thee meer door die verhalen! ik durf producten die volgens mijn te lang in de koelkast staan niet meer te eten terwijl de houdbaarheids datum nog wel goed is! dus ik ben een beetje te overbezorgdmaar bedankt voor de reacties nu hoef ik me dus niet meer zo druk te maken want ik ben dus niet de enige, die cola drinkt heeft gedronken.

liefs
brigitte

Terug
Bovenaan