Hoeveel

Hallo allemaal,

Vraagje, onze zoon Max is nu 4 weken jong en woog bij zijn geboorte 5 kilo. Nu is hij al ruim 5 1/2 kilo. Nu vraag ik me af hij krijgt nog 7 flessen 140 cc Friso(licht verteerbaar)hij komt ook steeds om de 3 uur ook s'nachts(of moet dat al om de 4 uur worden??)maar nu vraag ik mij af of we van Friso de voeding kunnen nemen voor hongerige baby's, moet je dat opbouwen of kan je van de een op andere dag daarmee beginnen? Indien je het moet opbouwen dan is mijn vraag Hoe?? Is de kans op krampjes dan weer groter? Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven...Heeft iemand toevallig ook een schemaatje hoeveel voeding en melk er in een fles gaat? dank jullie wel. Groetjes Bianca
 
per 30 ml water een schep voeding. zijn het geen krampen, de mijne had krampjes ongeveer een uur voor iedere voeding. ik zou het cb even bellen over die voeding
 
Hoi Bianca,
Allereerst gefeliciteerd met jullie zoon. Ik heb met mijn drie kinderen gemerkt dat voeding voor hongerige babys eigenlijk nog niet goed is voor zulke kinderen, als het gaat om de nacht. Het duurt gewoon even voor dze doorslapen en dat is even doorbijten. Het voedingsschema staat meestal op de verpakking van de voeding, en anders heeft het consultatieburo ook wel advies hiervoor.
Succes.
 
Ik heb het wel gebruikt en dan alleen voor de laatste voeding. Hij sliep als een roos en had er helemaal geen last van. Je kan ook proberen gewoon deze voeding te houden en wat meer per voeding te geven. Dus i.p.v. 7 x 140cc 6 x 165 cc. Hij mag namelijk maximaal 1 liter voeding per dag. Dus hoe je dat verdeelt mag je zelf weten. Misschien als je hem dus per voeding iets meer geeft, dat hij dan 's nachts langer doorslaapt.
 
30 ml water met 1 schepje voeding (ook bij Hongerige Baby melk). Mijn zoontje is inmiddels 10,5 week en krijgt 4 flessen van 210 cc met 7 scheppen poeder. om 6 uur 's ochtens en 's avonds 4 scheppen Hongerige Baby en 3 scheppen normaal en om 10 uur en om 14.00 uur andersom (dus 4 scheppen normaal en 3 scheppen Extra). Hij doet het hier erg goed op en ik heb hierover wel het cb gebeld maar daar wordt je ook niet veel wijzer van. Je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt voor jouw kindje.
 
ik zou als ik jou was proberen om elke 4 uur te voeden. wij kregen het advies de eerste week al. en mischien verwar je honger voor zuigbehoefte. ons kindje groeit als kool en hij kreeg genoeg binnen maar hij had zulke erge zuigbehoefte. ik zou ook niet te snel op voeding voor hongerige baby overgaan. das ook geen wonder middel.
heel veel succes en geniet ervan!!
groetjes M
 
Terug
Bovenaan