Hoeveel???

Als jullie zelf fruit en groente maken hoeveel geven jullie ze dan?

Evenveel gewicht als dat je kindje van een potje eet?
Maar in zo'n potje zit denk ik ook meer water en zo verwerkt?

hoi

als Daniëlle vers fruit krijgt dan geef ik meestal  zoveel fruit wat ong  overeen komt met een potje  fruit (bv 1 banaan met een kiwi door elkaar gemengd)
de ene dag eet ze het wel op en de andere dag eet ze het niet zo graag, dit is ook bij de potjes, de ene dag eet ze die op en de andere dag niet.
als ik vers fruit geef dan geef ik daarbij meestal wel rosvicee, zodat ze wel ook genoeg vocht binnen krijgt (ook hierbij drinkt ze de ene keer beter  dan de andere keer)
ik kijk meestal wat ze zelf aangeeft wat ze wil eten...

hoop dat jullie hier iets aan hebben..
groetjes Veronique mv Daniëlle

Hoi!!!
Ik geef Linde zoveel als dat ze zelf aangeeft, meestal ongeveer een half tot eenderde 6mnden potje.
Ik moet eerlijk zeggen dat van mijn voornemens om verse hapjes te maken niet zoveel komt, ik ben meer een potjesmama dus.
Linde vindt fruit zoiezo minder lekker dan groenten.

groetjes Danielle.

Hai,

Ik geef Isa een fruithapje van 1 stuk fruit (dus bijvoorbeeld een halve appel en een halve banaan of een halve banaan met een handje frambozen, etc.). Dat is voor Isa genoeg en mijn cb geeft dit ook als richtlijn, vanaf 9-12 maanden 1 1/2 stuks. Maar ja, als je kindje meer lust en daarnaast de rest van de dag ook de voedingen normaal blijft drinken/eten, dan zou ik lekker meer geven!

Grtz. Poppetje71 mv Isa 8 mnd 1 wk

Ik heb de babycook aangeschaft en ben er helemaal weg van!!
Ik doe 2 stuks fruit hier in, dan wordt het even gestoomd en dan daarna mix ik het met het fruitvocht. Ik kom dan op zo'n 200 gram uit.
Dus ik geef haar 2 stuks fruit, maar vroeg me dus af of dit niet te veel was.
Verder krijgt 3 flessen van 200 cc. En zo'n 150 gram groente + klein aardappeltje,  doe ik dus op  dezelfde manier als fruit.
Vanaf morgen wil ik haar opvolgmelk gaan geven. Omdat ze na een fles alweer zo snel honger heeft.  Na groente of fruit  niet zo snel.  
Tussendoor geef ik haar wel is wat sap, maar vaak wil ze dit niet.
Laten we het erop houden dat dus 3 flessen van 200 drinkt, dus in totaal 600 ml.
Is dit te weinig? op de pakken staat namelijk 6-8 maanden 3 of 4 flessen, dagelijkse hoeveelheid 700-800 ml.
Kan ik beter 4 flessen van 200 geven en dan minder fruit en groente??
3  flessen en meer cc erin heeft geen zin want dat spuugt ze uit.

Rêve krijgt zo veel als ze wil en zo lang het leuk is, maar eh..... dat stelt nog niets voor, een paar hapjes en dan is de aandacht weg. Ze zal nog wel moeten leren dat het lekker is en dan .... wacht maar!
mama van Rêve

Yoëll krijgt 's morgens 1 stuk fruit, dus bv halve appel en een halve peer.
's Avonds doe ik 40 gr vlees, 80gr aardappel en 80 gr groente, totaal 200gr net als een potje 6 mnd.
Het probleem bij ons is dat het zo'n vaste massa blijft. Hoe ik ook pureer en er kookvocht bij doe.... Het blijft zo a la aardappel puree.

Zijn daar nog tips voor????

Gr Pauline

Terug
Bovenaan