hoeveel?

A

Anoniem

Guest
Dames help even,ik moet september pas weer naar het cb (mila is dan bijna 1)
maar hoeveel flesvoeding moet ze tot die tijd nog hebben?
kan het ff niet meer vinden en wou weten of ik al wat moet afbouwen.
ze is nu ruim 10 maanden.
alvast bedankt..gr piewie

Hoi hoi,

Met deze vraag ben ik laatst bij het CB geweest en toen zeiden ze dat ik tot 1 jaar minimaal 500 ml op een dag aan flesvoeding moest geven (dit was exclusief toetje). Na de 1e verjaardag van ons kleintje mochten we 300ml over de dag geven dit is dan incl. toetje. Dan zou dus in principe de laatste fles vervallen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Jolanda

P.s. Milan is nu ook 10 maand

bij mij op het bureau zeiden ze dat Tijn nu 300cc melk binnen moet krijgen incl een toetje. De verschillen zijn dus wel erg groot. Ik zou voor de zekerheid even het cb bellen!
Voor Tijn is het maar goed ook dat hij niet zoveel melk hoeft te drinken want hij heeft al moeite met die 300cc.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Dit antwoord heb ik laatst van een dietiste gekregen. Ook omdat ik dus dacht dat ik te weinig opvolgmelk gaf. En toen kreeg ik dit antwoord

Hallo,

De hoeveelheid opvolgmelk die een kindje tot 1 jaar nodig heeft is 500 ml. Als je de hoeveelheid opvolgmelk berekent die jij geeft is dat bijna 500 ml (namelijk: 135 ml + 135 ml+ 200 ml).  Het is dus iets te weinig,  en dat zou erop neerkomen dat je in 1 fles 30 cc en 1 schepje poeder  extra kan doen.
Als je kleine verder goed groeit, zou je het wat mij betreft ook zo kunnen  laten.

Zorg verder wel dat hij voldoende drinkt, het zou liever niet onder de hoeveelheid moeten komen  die je nu geeft. Als het warm is kun je  liever iets meer te drinken geven. (Eventueel water is ook geschikt).

Groeten,

Mieke Beemsterboer        
Dietist.

Groetjes Jolanda.

het is inderdaad heel verschillend wat die bureau's
adviseren tegen mij is gezegd 300 tot 400 ml inclusief
toetje
Lorenzo krijgt nu op dit moment 365ml opvolgmelk en
na het avondeten een toetje ong.100ml
wat sommige dietistes zeggen is ook afhankelijk waar ze werken
degenen die werken voor een voedingsfabrikant adviseren vaak meer
dan onafhankelijke dietistes maar volgens het cb wel binnen