Hoeveelheden Olvarit 6 mnd

Hallo moeders,

Mijn dochtertje van 6 maanden kreeg tot voor kort dagelijks 1/3 potje fruithap tussendoor. Als "avondeten" kreeg ze ook 1/3 potje met een groentehap. Nu ze 6 mnd is zijn de potje groter. Betekend dit dat ze nog steeeds 1/3 potje mag en dus meer voeding ?? Ik heb nl in een folder over voeding gelezen dat bijv een fruithap altijd bestaat uit 3 eetlepels fruit. Als ze het aan haar ligt eet ze zo het hele potje leeg. Ik vind het allemaal erg verwarrend. Wie helpt mij ??
Weet iemand ook of het met dit warme weer nodig is haar extra te drinken te geven ? Wat   en hoeveel ??

Alvast bedankt,

Greetz Liane

 
hoi
met 6 maanden kunnen ze allang hele potjes eten hoor.vanaf 6 maanden zeker wel,want dan moeten ze ervan gaan leven en kun je een fles laten vallen.laat je kleintje dus maar lekker smullen.
groetjes kari
 
oja,en voor drinken kun je haar een flesje dixap geven waar ze de hele dag door af en toe wat slokjes uit kan drinken.of als ze het lekker vind en alles in 1 keer opdrinkt is ook goed natuurlijk.maar mijn ervaring met die leeftijd is dat ze vaak maar een paar slokjes drinken,dus dan is t beter om t wat vaker aan te bieden met dit weer.of gewoon water,of lauwe thee.
 
hoi

Mijn  zoontje 6MND+2WKN

hij krijgt vanaf 6 mnd :

rond07.00 uur                                          1 fles van 200cc
10.30 - 11.00 uur                               1 grote pot olvarit fruithapje (eet hij helemaal op)
12.30-13.00 uur                                   1 fles van 200cc
17.00-17.30 uur                                   1 warme maaltijd(groot potje van olvarit)
20.00 uur                                                      in bad
20.30 - 20.45 uur                                1 fles van 200cc

dus het is helemmal niet raar dat die kleine van jou alle fruit op wil eten.
Gewoon potje vervangen voor de fles
En met dit warme weer drinkt de mijn wel 2 x 150 cc diksap weg...Over de hele dag.
 
Ook hier hetzelfde. Marijn is 6 maanden + 1 week en aangezien we wat problemen met de flesvoeding hebben momenteel (drinkt ie slecht), heb ik vorige week het CB maar eens gebeld. Op hun advies zitten we op het volgende schema:

ca. 07.00 1e fles (210 + 7 schepjes)
ca. 10.30 1/2 potje fruit van Olvarit (6 maanden potje)
ca. 12.30 2e fles
ca. 16.00 andere helft potje fruit
evt. tussendoor nog wat diksap en Liga
ca. 18.00 potje groenten Olvarit (6 maanden potje - eet ie nog niet helemaal op!)
ca. 20.00 3e fles (met rijstebloem)

Als je vers fruit geeft, kan je 1 a 2 stuks fruit prakken en/of pureren.
Verse groenten geef je 1 a 2 eetlepels aardappelkruim (of rijst o.i.d), 2 a 3 eetlepels groenten en evt. een beetje vlees. Staafmixer erin en klaar!

Succes!
Patricia
 
Zelf maak ik alles vers maar dat moet volgens mij niet uitmaken maar ik geef 4 eetlepels fruit met een halve liga er doorheen. Dan wil ze echt nog meer maar stop ik, anders vind ik het ook te veel worden hoor.
Met groente doe ik 75 gram en een aardappeltje. Wel krijgt ze daarna nog een toetje en dan heeft ze genoeg.
 
Ik zou zelf niet de hele dag door slokjes geven ivm cariës.. beter 1 moment en dan bijvoorbeeld water of thee voor ‘de hele dag soor’.. tip van onze tandarts ?
 
Terug
Bovenaan