Hoeveelheid bijvoeding

Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje voor de mama's die al met bijvoeding bezig zijn. Hoeveel geven jullie?
Sinds 3 dagen eet Tim een groentehapje en ik had nu 2 'ijsklontjes' wortel ontdooid en gegeven. Die had hij binnen een paar minuten op! Hij mopperde ook echt als het te lang duurde voordat hij een nieuwe hap kreeg. Heel schattig natuurlijk, maar ik wil hem ook niet overvoeden. Hij is vanaf de geboorte een erg hongerige baby.....

Ben heel benieuwd naar de hoeveelheden die jullie geven. Ik sta er zelf van te kijken dat hij bij de 2e en 3e keer "eten" al meteen weet wat hij moet doen en alles opeet. Dat was bij mijn oudste wel anders....

Gr Ingrid

ik geef jayden dagelijks 2 papflessen(2 eetlepels rijstebloem), en dan nog 2 gewone flessen van 200ml, en een half potje (125ml) met fruit en hij krijgt ook een flesje met diksap (maak dan zo`n 150ml en hier drinkt hij ongeveer de helft van op, elke dag net even iets meer) bij zijn fruithapje.
en vanaf volgende week ga ik ook starten met een half potje groente.
Jayden doet het tot nu toe erg goed hier op, hij is erg tevreden.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes angelique

Hoi Angelique,

Als ik het goed begrijp vervang jij dus 1 fles door bijvoeding? Hoe ziet jouw voedingsschema qua tijden er dan uit?

Tim krijgt:
0600 fles van 200 ml met 1 lepel rijstebloem
1000 fles van 200 ml
1300 groentehapje (2 "ijsklontjes")
1400 fles van 200 ml
1800 fles van 200 m
2230 fles van 200 ml met 3 lepels rijstebloem

Gr Ingrid

jayden krijgt:

tussen 7.00 en 8.00 fles 200ml met 2 eetlepels rijstebloem
11.00 fruithapje en de fles met diksap
14.00 fles van 200ml
18.00 fles van 200ml
22.30 fles van 200 met 2 eetlepels rijstebloem

en hier heeft hij tot nu toe voldoende aan.
en volgende week voeg ik er nog een halfpotje groente aan toe

groetjes angelique

half 9 eerste fles 200 ml helemaal op.
rond 10 uur fruithapje.
12uur/half 1 200 ml/160 gaat op.
3 uur 200 ml/ 180 gaat op.
6 uur 200 ml.
10 uur 180 ml met 3 schepjes rijstebloem.

en af en toe als we de honger niet meer kunnen rekken een mineolasap (soort sinaasappel maar dan zoet) en een verkruimelde liga erdoorheen.

Terug
Bovenaan