Hoeveelheid cc voeding??

Ik heb vaak de discussie met vriendinnen over hoeveel cc voeding je je kind mag geven. In de boekjes van het CB staat bv dat ze 5x 150-180 cc mogen.
Is dit 150-180cc water voordat je er de voeding erbij doet, zodat het daarna 165-200cc wordt? Of is dat het uiteindelijke hoeveelheid cc die je krijgt nadat er voeding erbij is gedaan?
Wat doen jullie??

Hoi,

geen flauw idee eigenlijk, maar ik gebruik het ook alleen als richtlijn.
In het begin deed ik 30 cc extra erbij als wat hun zeiden, en als ze nog meer honger kreeg hield ik de keren daarna er rekening mee.

Uiteindelijk deed ik tellen hoeveel ze per 24 uur at, en ben het gaan delen door de aantal voedingen. Het cb mag van mij zeggen war ze willen, maar ik doe het niet zo strak.

Succes iig!!

Wij doen ook 160cc water en dan de voeding.
En ook mijn zoontje doet het er hier goed op.
Je moet gewoon een beetje naar jou kind kijken en de adviezen van het cb als richtlijn gebruiken.
Heel veel succes.

hier doen we ook 150 water aanhouden en dan de voeding erbij.zo doen we het op t kdv waar ik werk ook altijd en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.tot mn man in de kraamweek(maakte hij de voeding,ik moest 4 dagen in bed blijven)  zei dat hij van de kraamhulp de voeding af moest gieten tot de juiste hoeveelheid.toen werd ik best wel boos.ik ga toch geen voeding weggooien.als hij het laat staan oke,maar boas had notabene na de fles nog honger.dus mn kind kreeg volgens t boekje te eten maar had daar niet genoeg aan,en mevrouw de kraamhulp gooit t fluitend door de gootsteen.daar heb ik heel snel en eigenwijs eens stokje voorgestoken.
maar op t pak van friso staat weer wel;..kilo=..water + ..schepjes=..voeding
ze spreken mekaar dus ook lekker tegen.ik vind het overigens een overbodige discussie.ik geef mn zoontje zoveel als hij zelf aangeeft nodig te hebben.hier is dat momenteel 150cc.ik maak 150+5=165cc en daarvan giet ik 15cc in een andere fles en de volgende ronde maak ik 120+4=135 en daar doe ik het restje dan bij.volgens het pak mag je gemaakte voeding niet bewaren,maar van de ggd wel en de kraamzorg maakte in het begin zelfs voeding voor 12 uur.het zal dus geen kwaad kunnen.
groetjes kari

Terug
Bovenaan