A
Anoniem
Guest
Onze dochter is 6 maanden, maar lijkt weinig behoefte te hebben aan melk.
Haar schema ziet er ongeveer zo uit:
9:00 - fles van 200cc melk (waarvan ze tegenwoordig 50cc laat staan)
11:00 - fruithap
12:00 - halve boterham
12:30 - fles melk van 165 cc (soms laat ze hier ook 65cc van staan)
16:00 - koekje (liga of rijstwafeltje) met een halve fles diksap (85cc)
17:30 - groente en dan de rest van de diksap (80cc ofzo, laat ze ook weleens wat staan)
20:30 - fles melk van 200 cc met rijstebloem of papje, laat ze tegenwoordig ook 50cc van staan.
Groente en fruit gaat prima, diksap ook. Maar ja, die melk is eigenlijk echt te weinig vindt het CB.En ik ben het eigenlijk ook met ze eens. Maar om de diksap te gaan vervangen voor melk heeft geen zin, want ze weigert het te drinken.
Ze groeit verder goed, zit qua gewicht en lengte boven de gemiddelde curve.
Ze drinkt het liefst liggend, dus bv. in de box/bed/op de bank/ op de commode.
Heeft er iemand tips? Zouden we die laatste fles kunnen minderen? Nu blijven we het vaak een beetje proberen, dus ook als ze al in bed ligt. (Dat lijkt me ook niet de bedoeling.)
Alvast bedankt!
Haar schema ziet er ongeveer zo uit:
9:00 - fles van 200cc melk (waarvan ze tegenwoordig 50cc laat staan)
11:00 - fruithap
12:00 - halve boterham
12:30 - fles melk van 165 cc (soms laat ze hier ook 65cc van staan)
16:00 - koekje (liga of rijstwafeltje) met een halve fles diksap (85cc)
17:30 - groente en dan de rest van de diksap (80cc ofzo, laat ze ook weleens wat staan)
20:30 - fles melk van 200 cc met rijstebloem of papje, laat ze tegenwoordig ook 50cc van staan.
Groente en fruit gaat prima, diksap ook. Maar ja, die melk is eigenlijk echt te weinig vindt het CB.En ik ben het eigenlijk ook met ze eens. Maar om de diksap te gaan vervangen voor melk heeft geen zin, want ze weigert het te drinken.
Ze groeit verder goed, zit qua gewicht en lengte boven de gemiddelde curve.
Ze drinkt het liefst liggend, dus bv. in de box/bed/op de bank/ op de commode.
Heeft er iemand tips? Zouden we die laatste fles kunnen minderen? Nu blijven we het vaak een beetje proberen, dus ook als ze al in bed ligt. (Dat lijkt me ook niet de bedoeling.)
Alvast bedankt!