hoeveelheid drinken

Hallo allemaal,

Ons zoontje is nu ruim 8mnd. Zoals ik altijd op de verpakking las dacht ik dat ze rond de 800cc aan melk binnen moesten hebben.
De laatste dagen dronk ons zoontje niet echt geweldig en begon me een beetje zorgen te maken. Hij dronk dan tussen de 500cc en 600cc.
Nu belde ik net het CB en die zei dat 500cc prima is. Daar horen dus ook andere melkproducten bij zoals vla en yogurt. Zo komt ie zeker aan de 500cc! Daarnaast krijgt hij ook het fruithapje (half tot heel potje) en het groentehapje. Dus volgens het cb genoeg vocht.
Hoeveel drinken jullie kindjes van rond de 8 maanden en wat krijgen ze daar nog bij?
 
mijn zoontje is nu 9 maanden maar krijgt nog hetzelfde als bij 8 maanden. Krijgt 3 flessen melk van 180 cc (plus de schepjes, dus totaal is dat dan 200cc). 's ochtends zit er nog pap bij de fles. 's ochtends koekje met limonade. Tussen de middag brood, met fles. dan fruit hap, groente hap en laatste fles, bij fruit hap weer limonade (roosvisee eigenlijk) moet gaan, huilend kind
 
Hoi,

Onze zoon krijgt 2,5 flessen (500cc melk dus) en na het warme eten yoghurt (zo'n 100 cc denk ik)
Verder krijgt hij nog fruit, warm eten en een boterham. soms nog wat extra te drinken.
 
Terug
Bovenaan