hoeveelheid eten/ drinken bij ong. 6,5 mnd oud kindje

Hallo allemaal,
hoop dat jullie met mij mee kunnen denken. Mijn dochtertje is nu ong. 6,5 maand en krijgt de volgende zaken te eten/drinken
ong.7,30 uur fles 200 ml melk
ong. 1030 uur beetje sap en halve liga
ong. 1230 uur fles 200 ml melk + 3 kleine schepjes rijstebloempap
ong. 1500 uur fruithap met beetje sap
ong. 1715 uur warm eten + direct erachteraan een fles 200 ml melk
ong. 2300 uur fles 170 ml melk

De meeste melkflessen (of pap) drinkt ze wel aardig op, soms zo'n 60 cc over (vooral in de ochtend), maar dat warm eten vind ze echt niets... zo'n klein Olvarit potje gaat in 2 dagen, soms 3 dagen op. Voor mijn gevoel is dat heel weinig. Dan leggen we haar daarna in de box/ wipper en na een kwartier heeft ze zoiets van he... ik wil mijn melk... maar ze moet (denk ik) toch een keer over op echt alleen warm eten... en geen late fles (om 2300 uur) meer... hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan?

Lieselotte is verder enorm vrolijk, kletst lekker en is vandaag zowaar voor de eerste keer omgerold (rug->buik)... knap he.. ik was helemaal trots!!! (is overigens 66 cm en weegt ong. 6750 gram)

Ik hoop op een heleboel reacties en tips! alvast bedankt!!! Patries

Hoi Patries,

Ziet er goed uit, lijkt me. Dat vaste eten gaat vanzelf steeds beter.
In de komende twee maanden zal je teruggaan naar nog maar 300 cc melk
(naast waarschijnlijk een bord pap in de ochtend). Nu geef je nog
zoveel melk dat je dochtertje in ieder geval meer dan genoeg
binnenkrijgt.

Ik zou misschien de sap 's middags laten staan. Ze krijgt voldoende te
drinken, lijkt me. En sap vult toch ook wel. Misschien een beetje
water? Dat laat ze vast staan als ze geen dorst heeft maar ze zal er
zeker van drinken als ze wel dorst heeft, dus dan hoef je je in elk
geval geen zorgen te maken. En waarschijnlijk kan je binnenkort de
avondfles overslaan. Ik neem aan dat je haar hiervoor nog wakker maakt.
Dan zal ze misschien ook wel wat meer honger krijgen.

Succes!

hoi
mijn zoon is bijna 7 maanden (8 mei 2006)  en dit is zijn schema

7.00 wakker en een 200 cc pap fles
10.00 uur fruit en een beetje sap
12.00 uur 200 cc flesvoeding
16.00 uur groente hap en een beetje sap
om 18.00 uur een baby danontje ( wij eten dan zelf en bram heeft dan een moeilijk momentje)
19.00 uur douche en tussen 19.30 en 20.00 uur een 240 fles en te bed.

kijk maar of je re iets aan hebt.
gr anneloes en bram

Hallo Patries,

Ik ben gisteren naar CB geweest, ook met de vraag wanneer, wat en hoe mbt kevin's voeding. Kevin is 6 maanden, drinkt 4 flessen 200, 1e en de 2e is een papfles. Verder krijgt hij half potje fruit. Dus het duurt nog even voor dat Kevin warme maaltijd krijgt.

Wat ik te horen heb gekregen dat je met sap moet matigen, omdat de zoetigheid de eetlust van de kindjes weg neemt. Misschien heb je hier iets aan?

Liefs, Loekie

Hoi Patries,

Toen mijn dochter 6 maanden was (is vandaag precies 7 maanden) moest ik van het cb van 4 naar 3 flessen. Ze krijgt nu het volgende:

ontbijt > fles 180 cc met 6 schepjes voeding en 1 schepje pap
tussendoor > sapje met  halve cracotte
lunch > fles 180 cc met 6 schepjes voeding
tussendoor > fruit (vers of heel potje)
diner > warme maaltijd (vers of heel potje)
voor het slapen gaan (ong. 19.30 uur) > fles  180 cc met 6 schepjes voeding en 4 schepjes nutrix.

Dit gaat prima.
Het cb had liever dat ik 's ochtends tussendoor een heel portie fruit gaf en 's middags tussendoor een half portie. Maar Mirte gaat twee uur nadat ze wakker is geworden weer slapen en als ze dan wakker wordt dan is het tijd voor lunchfles. Dus doe ik ht gewoon zoals hierboven beschreven. Dus zelfs aan het sapje en cracotje komt ze niet altijd toe. Sap geef ik dan verdeeld over de rest van de dag steeds tusendoor een klein beetje.

Groetjes,
Linda

he hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo lees zit ik bij de meeste wel op een lijn, dus dat is wel een goed gevoel. Het sap is inderdaad zoet dus daar doe ik al minder van in (van de siroop) en leng het dus volgens etiket aan met teveel water, maar ik heb zoiets van ....als je dorst hebt drink je het echt wel op. En dat blijkt ook wel zo te zijn. Morgenochtend naar CB, ben benieuwd wat ik daar te horen krijg. Nogmaals dank en we treffen elkaar vast weer op het forum. Groetjes Patries

Terug
Bovenaan