hoeveelheid eten

Onze zoon is nu bijna 6 maanden oud en het is geen zwaar kind. Hij krijgt nu ongeveer 2 keer 180 ml fles voeding (soms zijn dit er zelfs nog 3), 3 keer borstvoeding en een fruithapje.

Ik heb het idee dat de borstvoeding iets terug loopt, en ik geef ook al af en toe een flesje na. Volgens mij is hij al lang toe aan groenten enz. en ik mag het van het CB ook wel al geven maar ik vroeg me af hoe anderen dit doen.
Hoeveel en wat krijgen jullie kinderen te eten?

 
Hoi; OOk mijn dochter is 6 maanden oud. Ik geeft 5 voedingen per dag(bv) en daar tussendoor een fruithapje. Meer nog niet. Ze doet het hier prima op. Ik ben wel van plan om straks 1 voeding minder te gaan geven. Want nu heb ik het gevoel de hele dag bezig te zijn met voeden. Ook heeft ze na haar fruithapje niet heel veel zin aan nog borst, ook een uur erna nog niet. Als er 1 voeding af is begin ik met een groentehapje erbij. Ik heb het idee dat ze nu meer dan genoeg krijgt; ze groeit goed en is goed levendig.
Als je flesvoeding geeft zal dat inderdaad consequenties hebben voor je bv; dat zal terug gaan lopen. Je kunt best p[roberen om een beetje groente te geven. Je ziet vanzelf of het lukt en of hij er aan toe is....
 
Hi,

Onze zoon is ook bijna 6 mnd(nog 1,5 week) en hij krijgt op dit moment het volgende:

0730 fles 180
1130 fles 210
1330 fruit
1530 fles 180
1800 half potje groente (sinds 2 dagen)
1930 fles 210

Verder slaapt hij ong van 0930 tot 1115 en smiddag van 1400 tot 1530 savonds gaat hij om 2000 uur naar bed.

Ik vind het soms ook lastig hoe het allemaal te doen met die voedingen. Ik denk dat wij als hij straks echt savonds ook heel potje (of vers) gaat krijgen dat we er fles afhalen en het fruit naar de ochtend schuiven.

Groetjes en succes!

Angelique
 
Terug
Bovenaan