Hoeveelheid eten

Ik zag op een lijstje van het CB dat volgens hun een fruithap 3 eetlepels is en een groentehap 1 eetlepel aardappel/rijst oid en 2 a 3 eetlepels groente.
Maar.....da's veel te weinig voor Brenda, ze eet met gemak het dubbele op !
In die potjes zit toch ook veel meer!

Wie heeft er nog meer grote eters???!!

Bianca, mama van Brenda (15-02-2008)

Hoi Brenda,
ik vind het ook wel weinig klinken hoor.
Onze meid (nu 8 maanden)  eet/drinkt op een dag  3 flesjes (in totaal zo'n 580 cc), een liga, een boterham met beleg, een fruithap (met 1 stuks  fruit of 2 halve fruitsoorten), een groentepotje van 200gram en  soms  wat yoghurt of een ander toetje. (en meestal bij het koekje wat thee of diksap).
Als ik kijk naar de papieren van het CB dan is alleen de hoeveelheid melk nog wat veel. De richtlijn is rond 7,5 maand nl. max.  500cc (zeggen ze bij ons dan he...)  Maar voor de rest komt het wel overeen met het advies.

Groetjes, Emmy

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het cb boekje er niet eens bij heb genomen. ik doe het voornamelijk op gevoel en wat mijn moeder zegt.

Melanie krijgt op een dag 4 flessen van 150/5, een half potje fruit voor 8 maanden (met moeite want fruit vindt ze niet zo lekker), een half potje groenten voor 8 maanden of een paar lepels vers, een rijstwafeltje en wat slokjes sap tussendoor.

Ze is bijna 8 maanden trouwens

heyhey

wij zitten dan toch wel in de buurt van het cb.
nathalia krijgt 2 grote eetlepels groente en 3 a 4 stukjes aardappelen en dan een toetje na. hier heeft ze ook wel genoeg aan.
qua fruit varieert t ook. denk dat ze ongeveer wel aan de 2 ons per dag zit.
ik kijk niet naar de richtlijnen van t cb, maar ga op mn eigen gevoel af.
de ene dag eet ze iets meer dan de andere dag.
maak me daar nou geen zorgen om over of ze te veel of te weinig eet. voor haar doen eet ze goed.
en als jou kindje meer eet dan normaal, lekker doorlaten eten   niks ergs aan :D

liefs, do

Zifjon is ook een grote eter hij eet het volgende

Ontbijt: 200 cc + Bambix tot egale pap
Tussendoor:1 stuk fruit + flesje diksap
Lunch: 2 botherhammen met margarine en beleg + 120 cc melk
Tussendoor: 1 liga + flesje diksap
Diner: een kinderbordje vol + yohurt/kwark en diksap

Voor het slapen gaan 210 cc + schepje Bambix.
Zifjon is niet te zwaar en eerder iets aan de lichte kant maar hij is ook enorm bewegelijk dus maak je niet te druk en kijk naar d ebehoefte van je kinid zo doe ik dit altans.

gr van Mariska en Zifjon 9 maanden

Terug
Bovenaan