hoeveelheid flesvoeding?

In navolging op mijn vraag over het merk flesvoeding (ik heb trouwens Friso comfort gekocht) nu de volgende vraag. Ik ga een borstvoeding vervangen door een fles en dan geef ik 5 voedingen op een dag. Als ik borstvoeding kolf houd ik die regel aan van 150 ml maal het gewicht gedeeld door het aantal voedingen per dag. Geldt dit ook voor de flesvoeding??
Ik wil het liever niet met het cons. bureau bespreken, die zijn zo verschikkelijk pro borstvoeding. O ja, mijn dochter is nu 3maanden

Bedankt weer!
 
Deze rekensom geldt inderdaad ook voor flesvoeding. Ik kreeg vandaag bij het cb wel te horen dat je max. 1 liter melk per dag mag geven, omdat ze anders teveel eiwitten binnen krijgen wat slecht zou zijn voor de nieren. Dus vanaf 5 kg is het 5x200ml (= 5x 180ml+6schepjes)
Groeten, Karin
 
Mijn dochtertje is nu 9.5 week, en drinkt al 3 weken lang flessen van 180ml per keer leeg. Soms als ze lang heeft geslapen zelfs 210 ml! Dus hou je niet teveel aan schema's vast. Maak gewoon redelijk wat voeding, en voed tot ze tevreden is. Na een paar dagen weet je precies hoeveel voeding ze nodig heeft. Je wil toch niet dat door de schema's je kindje na de fles nog honger heeft. (mijn dochter van 9 weken weegt overigens nu wel 5 á 6 kg)
 
Op het pak staat precies wat je moet geven, en dat kun je goed aanhouden hoor. Hoewel ik ook wel eens ben met Tamara, je moet niet koste wat kost het schema aanhouden. Succes
 
Terug
Bovenaan