hoeveelheid flesvoeding

Mijn dochtertje van 2,5mnd krijgt flesvoeding 150ml water+5 schepjes voeding. Nu heeft ze daar niet meer genoeg aan. Maar 180ml water en 6 schepjes voeding is teveel(vlgs CB). Maar als ik moet gaan halveren, hoe moet ik dat doen voor de flesjes die mee moeten naar het kinderdagverblijf. Daar moet alles afgepast aangeleverd worden. En als ik 30ml +1 schepje klaarmaak, waarvan ik dan maar de helft gebruik, mag ik dan de andere helft bewaren voor de volgende voeding?? Heeft iemand ideeën? Alvast bedankt!
 
Hallo,

Je kan toch gewoon de hele fles klaarmaken en er dan wat uitgooien. Je kijkt dan waar je dochter genoeg aan heeft en dat zeg je op hetr kdv.
Groetjes Paulien
 
He Hanneke,

Ik geef mijn zoontje (4mnd) 210ml water+ 7 schepjes. Dat is wel iets te veel dus meestal laat hij wat staan. Maar dan hoef ik niet alles te gaan uitrekenen. En de ene keer heeft hij meer zin in alles dan de andere. Ik heb zoiets van: Hij mag netzoveel als hij wil. Bij BV weet je ook niet of hij misschien teveel krijgt. Het enige nadeel is dat je meestal wel wat weggooit. Maar ik weet wel dat je klaargemaakte voeding binnen 1 uur op moet maken! Succes
Groeten
 
Hoi,
Klaargemaakte flesvoeding mag buiten de koelkast 1 uur staan en als je het in de koelkast zet zelfs 24 uur.
Dus ik zou zeggen, maak iets meer klaar en wat er teveel is giet dat er weer uit en zet het (afgedekt) in de koelkast. Kun je het zo weer gebruiken.
Voeding is tenslotte best duur.
Succes
 
Hier op het werk zijn wel meer kinderen die 180cc krijgen.
Je kan ook uitrekenen met haar gewicht hoeveel cc ze nodig heeft.
Dat is 150cc X de kilo's gewicht en dat delen door het aantal flessen dat ze krijgt. De uitkomst is dan wat ze gemiddeld drinkt in een fles.

Groetjes
PS het enige waar je voor moet oppassen is dat je niet over de liter voeding heen gaat dat is namelijk slecht voor de nieren.

doei
 
Mijn dochtertje van 5,5 week krijgt 140 ml flesvoeding en zodra ze hier niet meer genoeg aan heeft verhoog ik met 10 ml. Volgens het cb is dit geen probleem en mijn dochter blijft zo een blije tante. Overigens kun je flesvoeding voor 24 uur klaarmaken en in de koelkast bewaren, heel handig en veel minder 'gedoe' met klaarmaken.
 
mijn zoontje is nu ook 2 en halve maand en drinkt 180 dus met 6 schepjes ja hij heeft nu eenmaal veel honger maakt echt niet uit hoor bij het cb vonden ze het goed

gewoon doen wat je hart je in geeft
 
Mijn zoontje is 10 weken maar ik geef hem al dik een week 180 cc. Hij laat bijna elke fles wat staan maar ik blijf het wel aanbieden. Volgens het CB was dit geen probleem maar de kinderarts van het ziekenhuis vond het ook teveel. Iedereen zegt dus iets anders. Als jou kleintje het opdrinkt en daarna niet veel uitspuugt dan zit het wel goed hoor! Volg je eigen gevoel.
 
Terug
Bovenaan