Hoeveelheid flesvoeding

MIjn zoon is bijna 5 weken. Ik geef borstvoeding maar wil overgaan naar 4x borstvoeding en 2x flesvoedingen. Maar nu vraag ik me af hoeveel cc je dan geeft met de flesvoeding en wanneer je eventueel overgaat naar een grote hoeveelheid cc?
 
Hoi hoi

Ik heb nooit borstvoeding gegeven, maar wat ik heb begrepen is dat je het gewicht van de baby vermenigvuldigt met 150

Dus 150 x (baby weegt bijvoorbeeld 4,5 kilo) 4,5 = 675 cc. Die 675 verdeel je over X aantal flessen wt je wil geven. ZIjn het 5 flessen per dag, kan  kom je uit op 135 cc per fles.  
Let op: altijd meer geven  dan 135 cc want de ene keer hebben ze meer honger dan de andere keer. Wij volwassenen eten ook niet 5 x per dag evenveel.  

De ene keer zal je baby maar 100 cc willen drinken en de volgende keer bijvoorbeeld 150 cc  

Bovenstaande formule is de "middengrens" ... je ondergrens (wat ze  zeg maar minimaal op een dag moeten drinken) is met 125 vermenigvuldigen

Dus 125 x  (baby weegt bijvorbeeld 4,5 kilo) 4,5 = 563 cc : delen door X aantal flessen per dag.

Succes

Gr. Jeannette
 
Terug
Bovenaan