Hoeveelheid flesvoeding

Mijn zoontje van dik 4 maanden weegt nu bijna 7 kilo en is 65 cm. Nu ben ik op advies van het cb overgestapt naar 4 flessen.

Eerder kreeg hij 5x een fles van 180cc water met 6 scheppen voeding.

Nu mocht ik de laatste fles er af halen en aan de 4e fles rijstebloem toevoegen. Dit heb ik keurig gedaan en mijn kleine vent slaapt nu heerlijk van 8 uur s'avonds tot 7 uur s'ochtends.

Nu vraag ik me alleen af of ik de andere flessen niet wat moet ophogen. Zomaar een hele voeding eraf vind ik nogal veel.

Hoe doen jullie dit? Heeft een kindje wat ouder word misschien steeds minder nodig?


Groetjes Liff
 
Na 4 maanden groeien ze wat minder hard en zie je vaak dat ze ook wat minder willen. Maar je kunt toch gewoon naar je kind luisteren?
Als het niet genoeg is of als hij vaker een fles wil, dan laat ie dat echt wel weten hoor!

Overigens: rijstebloem voor 6 maanden wordt afgeraden omdat het bijvoeding is. Raar dat je dat op het CB krijgt aangeraden!
 
Is niet heel raar hoor, krijg je hier op het CB ook gewoon als advies, zitten toch ook geen gluten in?
En je doet het ook niet in elke fles? Als je kindje ineens obstipatie of darmklachten krijgt merk je het gauw genoeg!

Groetjes Saskia
 
Nee hoor Sas, Alleen 2 eetlepels in de laatste fles. Zijn ontlasting is tot nu toe nog steeds normaal. Dat hebben ze er wel bijgezegd hoor. Dat we de ontlasting in de gaten moeten houden.
 
Terug
Bovenaan