hoeveelheid flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Onze dochter inmiddels bijna 10 maanden krijgt op een dag nog steeds 3 flessen.
's morgens een papfles met 180 water en 6 schepjes
's middags na de boterhem een fles met 150 water en 5 schepjes
en 's avonds voor het slapen gaan nog een fles van 180 water en 6 schepjes.

Tussen de middag eet ze een hele boterham en dan nog de fles.

Hoeveel ml aan opvolgmelk moeten ze nu nog drinken? Weet iemand dat??

Groetjes Anne

zifjon krijgt ongeveer hetzelfde
 200 cc lepeltjes pap
100 cc bij 2 botherhammen
180 cc + schepje bambix voor slapen gaan.

Vanaf 1 jaar hebben ze nog maar 300 ml melk nodig, maar je moet goed kijken wat je kindje nodig heeft. Zifjon zijn middag fles ben ik aan het afbouwen en wil hem thee bij zijn brood gaan geven. De avond fles heb ik geprobeerd af te bouwen maar hij werd toen in d enacht wakker dus dat is nog te vroeg. In jan wordt hij 1 jaar.

gr van Mariska

Renske krijgt hetzelfde.
Dus pap van 200 ml opvolgmelk
Na de boterham een fles van 200 ml (is de bedoeling dat dit minder wordt, maar ze drinkt nauwelijks anders en  anders wordt haar ontlasting hard)
Voor het slapen een fles van 200 ml

Volgens het cb is het wat veel, ze krijgt ook nog yoghurt als toetje.
Ze zou nu ongeveer 400 tot 500 ml. melkproducten nodig hebben.

hoi hoi,

quentin is nu bijna 11 maanden.
hij krijgt het volgende.

's morgen pap van 120 cc opvolgmelk en een flesje van 120 cc.
tussen de middag een boterham met flesje 120 cc.
voor het slapen gaan flesje 120 cc.

vanaf een jaar hebben ze nog 300 cc melk nodig.

groetjes ginie.

Ik vind 300 ml melk zo weinig, melk is toch goed voor ze dacht ik altijd?

300 cc lijkt weinig maar vanaf 1 jaar gaan ze langzamer aan groeien en krijgen ze ook veel meer melk producten zoals kaas en yoghurt die hun voorzien in hun energie/calcium behoefte. Maar ik vind dat je ook naar de groei van je kind moet kijken en je niet blind moet staren op de hoeveelheid cc.

Hoi,

Noah krijgt 's morgens 210ml + 7 schepjes opvolgmelk en 's avonds 270ml + 9 schepjes opvolgmelk + 3 à 4 scheppen rijstvlokken. 's middags eet hij groentenpap en om 4 uur fruitpap of boterhammen en tussendoor kan hij nog wel eens een boterham krijgen als hij honger heeft (en af en toe eens een koekje)

groetjes,
Els

Terug
Bovenaan